- lör 05 jan 2013, 18:40
Yes de stämmer iof men D2 borde ju inte ha bättre säljargument för de?
Moderator: Moderatorer
mattish skrev:V40 d2 manuell är väl milöklassad, eller är jag fel ute?dst02 skrev: Volvo har ingen diesel som är miljöbil längre (förutom V60 D6 tror jag hybriden heter)..
MartinS skrev:Ja, med 16 tum.../PHmattish skrev:V40 d2 manuell är väl milöklassad, eller är jag fel ute?dst02 skrev: Volvo har ingen diesel som är miljöbil längre (förutom V60 D6 tror jag hybriden heter)..
/Martin
andreas_lofgren skrev:Förstår ärligt inte dessa ständiga diskussioner om miljöbil. Skatten är 1168kr per år. Du slipper skatta 5 gånger. Det är alltså 5840kr eller ungefär 1-2 månaders värdeminskning. Hur kan det vara ett köpargument ens? Förstår om det är ett krav vid tjänstebil men inte annars.Håller med och det är ännu intressantare på småbilar som tex. fabia som var miljöbil i ett bensinalternativ. Skatten på den är 360kr nu och är det ett köpargument för att spara 360x5 så är det ganska konstigt. Annat är det väl när miljöbil resulterar i gratis boendeparkering/cityparkering och att slippa betala trängselskatt, men båda dom sakerna finns väl knappt heller längre ?
Vi som använder bilarna till något vet[…]