Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!
Var ut och tittade lite under huven på bilen och upptäckte att det var lite kladdigt på tryckröret som kommer från turboaggregaten.
Det är en D5 205hk som har gått 14000 mil, men inte ska det väl se ut som nedan?
Har inga felkoder och tycker den går som den ska, men jag har förlängd garanti så är det dags att byta aggregat vill jag såklart få detta gjort på denna garanti.
Jag ska in om ett par dagar (till samma ställe där jag köpt den) och få sittdynorna bytta, och tänkte samtidigt låta dem titta på detta. Om det nu skulle vara så att något måste bytas (turbo tex), hur ska man garantera att verkstaden säger sanningen om det är dom som tvingas stå för kostnaden?

Bild

Uploaded with ImageShack.us
Så där såg min 205 ut också, den började trycka ut direkt redan när den bilen var sprillans ny.

Klagade på verkstaden och undrade om klammerna satt löst så vevhusventilationens olja kunde smita ut.

Verkstaden hävdade att kopplingarna var så dåliga i konstruktionen att det var omöjligt att få det tätt.

Kvaliten verkar vara rena skämtet, bara för att det finns olja på insidan av röret ska det ju inte läcka ut på utsidan, men det gör det.

Ja , det är enkelt att jobba med vänster[…]

Värme i kupén laddhybrid

Nu var det lite höstkyligt imorse 8 grader. H[…]

Läser av med Icarsoft cr Max och Biltemas kod[…]

När lampan för låg nivå t&au[…]