Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Honke
Tänkte köpa S80 executive mattor till min V70, men frågan är om de passar exakt. Någon som känner till det?
av Columbus
Om det är samma eller inte vet jag inte men de har inte samma betsällningsnummer. De jag köpte till V70n heter Offblack (sats om fyra mattor)Art. nr. Beskrivning 30733698 EX0X, FX0X, LHD och till S80 heter de Art. nr. Beskrivning 31267616 2X0x, 2X01, 2X02, LHD
Jag gav runt 1000-lappen
av Columbus
För att förtydliga lite. de mattorna jag refererar till heter i S80 Premium textil och beskrivningen :En exklusiv golvmatta i textil med baksida i gummi, vilket gör den vattentät. Mattan ger ett effektivt skydd för bilens interiör mot väta och smuts.
Premiummattan är gjord i S80 Executive kvalitet, med extra tjock tuftad textil. Mattans kant har ett färgmatchat kantband i textil. Mattan är även försedd med en Volvo-logotyp

Mattan i V70 (som jag har) heter även den Premium textil och beskrivningen: En heltäckande golvmatta i textil med baksida i gummi, vilket gör den vattentät. Mattan ger ett effektivt skydd för bilens interiör mot väta och smuts.
Mattorna är försedda med färganpassade kantband och har dessutom en Volvo-logotyp som förhöjer utseendet ytterligare.
Den tuftade textilen är ett tätt och slitstarkt material som ger hög komfort och ett ombonat intryck.
Loggon saknades..

Och om det är den översta mattan som är de som sitter i S80-executive så är kvaliteten samma (rikitigt tjock). Är du fortfarande osäker...så åk in till Bilia och be att få titta på mattorna. Jag är i alla fall nöjd
:wink:

På din fråga om S80-mattor passar. Vet ej :(
Användarvisningsbild
av Honke
Aha, den mattan du nämner till V70 har jag aldrig sett.
Tittade precis på volvo accessories på nätet och kan inte hitta mattan med det artikelnummer du skriver. Hittar heller ingen matta motsvarande S80 executive, utan samtliga mattor till V70 har ett randigt mönster och vill jag definitivt vara utan.
av Steff 99
Mattorna till S80 passar fram, bak är mattorna större (längre) viker upp sig mot kanten vid baksätet. jämfört mot V70 mattor

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteriby[…]

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]

Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]