Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av peterpop
Tjenare!
På sista tiden har det börjat smälla rejält någonstans vid vindrutan/instrumentbräda!
Låter som ett kraftigt stenskott och kan återkomma ett antal gånger på varje tur! Någon med liknande upplevelser?
Idéer? V70 -10
Användarvisningsbild
av Degdala
peterpop skrev:Tjenare!
På sista tiden har det börjat smälla rejält någonstans vid vindrutan/instrumentbräda!
Låter som ett kraftigt stenskott och kan återkomma ett antal gånger på varje tur! Någon med liknande upplevelser?
Idéer? V70 -10
Jag känner igen det, i mitt fall har det varit stenskott.
Bilen är uttagen i Juli och nu är det dags att byta ruta, har 4 st riktiga fullträffar och en 30 cm lång spricka nu :cry:
Användarvisningsbild
av Variosboy
Tror han pratar om ett annat fenomen som det finns flera andra som haft problem med, verkar vara något med instrumentbrädan som -när den blir varm- utvidgas och smäller till..
Användarvisningsbild
av Degdala
Variosboy skrev:Tror han pratar om ett annat fenomen som det finns flera andra som haft problem med, verkar vara något med instrumentbrädan som -när den blir varm- utvidgas och smäller till..
Anade nästan att var så, ursäkta att jag tappade tråden i denna tråd.
av dst02
mycket irriternade, min hatthylla på förra bilen hade precis sånna ljud, åtgärdades på verkstad för 1800,- och höll tyst i ett år innan de kom tillbaka :(

Jag har ett liknanade knäppande ljud i b stolpen när bilen är kall.
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Kolla denna tråd. kan det vara samma? vet att en kollega fått gummilisten inklämd i framkant av I-.brädan för att tysta ett knäppande oljud.

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... st#p427744

Annars är ett hett tips stenskott precis som tidigare inlägg beskriver. Kolla bara vid sidan om vägarna nu när det tinat och allt ligger löst. På vissa ställen i Sverige har de även grusat de större vägarna. Helt hopplöst när jag körde Sveg-Mora-Filipstad på väg hem från fjällen.

Räknat ut att bilden under semestern har rul[…]

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteriby[…]

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]