- tis 15 feb 2011, 14:22
Biltoken skrev:Premium eller inte - Volvo är tvungna att rabattera bilarna för att bibehålla marknadsandelarna. Huvudkontotret (läs marknads- och försäljningsavdelningen) kommer att göra allt för att inte tappa 1:a platsen i försäljningsstatistiken.Är allt detta något du vet, eller något du gissar?
Nu har man också ny chef (Jacoby) då gäller det att visa framfötterna så att inte hela ledningsgruppen ryker! Snacka om sent uppvaknande!
Gå in på blocket och se hur många fabriksnya V70 MY11 som står på olika lageruppställningar i Sverige.
Om inte ingenjörerna gör sitt arbete utan lutar sig tillbaka får marknad och försäljning se till att det händer något och i nuvarande läge finns endast priset kvar som konkurrensmedel på V70.
Just nu ser vi ett lite tafatt försök med reklamfilmer för S60/V60 R-design som rullar. Jag tror inte att det kommer att räcka även om reklambyrån har lovat att detta ska ta Volvo tillbaka till (den historiska) topplaceringen.
Om man är spekulant på en V70 kan man sitta lugnt i båten - priserna kommer att gå stadigt ner.
Och Ja Volvos premiumstämpel är beroende på prissättningen som man håller på att förlora kontrollen över.
Drömbil: Aston Martin DB9 V12 Vanquish. I garaget skulle även en Jaguar E-Type få plats. Körde fr o m 31/5 -18 -- 12/6 -20 en Volvo XC60 T8 Bursting Blue - MY19. Min senaste Volvo var en V70 MY12 R-des 2,5FT. Min första var en Amazon 123 GT MY1967. Rattar en Audi e-tron nu.