- tis 01 feb 2011, 08:04
Vet du/någon utväxlingen ändras, eller är det bara motståndet?
Tack,
F
Amli skrev:Har du upplevt någon skillnad på vinterväglag? Känns det som man "tappar" kontakten med vägen om det är moddigt eller isigt t ex? Jämfört med bilar utan proggresiv servo då...Henry_Fågeljazz skrev:Har hastighetsberoende servo och har också funderat på om det bara är i "högre" hastigheter man kan märka av denna funktion.Jo, det är skillnad. Jag körde alltid på mellan eller trögaste, beroende på väglag (vinter eller sommar). Den lättaste tycker jag blir för lätt och bilen känns bara ännu mer sladdrig.
Kör alltid på det trögaste läget. Får väl kolla om det märks någon skillnad om man ändrar till lättaste läget.
Bilen känns stabil men, som sagt, jag har inte testad hur stor skillnaden mellan lägena egentligen är. Har någon annan gjort det?
/H
Vet du/någon utväxlingen ändras, eller är det bara motståndet?
Tack,
F
Kör: XC90 T8 R-Design MY20 Osmiumgrå. Svart nubuktak. Ventilerade komfortstolar med massage. Allt utom Booster Seat.
Har kört: XC70 T6 AWD Polestar MY13 Twilight Bronze | Blond Dynamic/Modern Wood | Paket: HGV, DS, HI-TECH PS | VOC | Hastighetsberoende servo | Elstol passagerare | Four-C
Volvo V70 D3 III Automat MY11 Oystergrå
Har kört: XC70 T6 AWD Polestar MY13 Twilight Bronze | Blond Dynamic/Modern Wood | Paket: HGV, DS, HI-TECH PS | VOC | Hastighetsberoende servo | Elstol passagerare | Four-C
Volvo V70 D3 III Automat MY11 Oystergrå