Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av zoran_g
Hej det är så att jag har beställt en volvo 70 som statusen "volvobil.se" just nu är på DIN BIL BYGGS NU .
sen står det så här .

Nu byggs din bil
Nu har din bil påbörjat sin resa i fabriken. Att se en ny Volvo skapas är en upplevelse i sig. Klicka på länkarna nedan till vänster för att se filmklipp som ger dig en inblick i hur produktionen går till i Volvos fabrik i Torslanda!

Frågan är vilka länkar ? det är bara karta till torslanda\tuve mm på länken bredvid !

någon som vet hur kan kommer till filmklippet?

eller finns det någon annan sida man kan se lite hur de ser ut när bilarna byggs+ ?
Användarvisningsbild
av betterlead
Har du kollat här?

https://www.clickredirect.net/_forms/vo ... /login.asp

Login är Bilordernumret. (Sju siffror.)
Användarvisningsbild
av kez_style
Är det enbart vissa återförsäljare som ger denna möjlighet att kontrollera leverans status?
När jag testar med min systers bil som levereras V22 står det "Det kundordernummer du angett återfinns inte."
Användarvisningsbild
av tjotto
Bilordernummret som man skall knappa in stod inte på min ordersedel när jag köpte bil. Fick det separat, det är ordernumret mot fabriken man skall ha.
Användarvisningsbild
av kez_style
tjotto skrev:Bilordernummret som man skall knappa in stod inte på min ordersedel när jag köpte bil. Fick det separat, det är ordernumret mot fabriken man skall ha.
jaha... jag skrev kundorder nr :)
Användarvisningsbild
av betterlead
Då löste det sig, eller?

Vad har du för bilordernr? Mitt är 1159217.
Fler som vill skryta med sina bilordrar?
Användarvisningsbild
av Guligan
betterlead skrev:Då löste det sig, eller?

Vad har du för bilordernr? Mitt är 1159217.
Fler som vill skryta med sina bilordrar?
Det ser ut som en trevlig bil. Jag ser att min ligger fortfarande kvar i systemet trots att jag haft bilen i 8 månader: 1094245
Användarvisningsbild
av betterlead
Höh! Vad ända in i..?!

Jag beställde MY09-pärlan hos handlaren den 22 april och imorgon kl 16 är det leveransdags! En månad!
Jag hade räknat med ca 8-10 veckor. Med lite midsommar i vägen kanske ännu längre...

Wow! :lol: Vilken helgpresent!
Användarvisningsbild
av kave
betterlead skrev:Höh! Vad ända in i..?!

Jag beställde MY09-pärlan hos handlaren den 22 april och imorgon kl 16 är det leveransdags! En månad!
Jag hade räknat med ca 8-10 veckor. Med lite midsommar i vägen kanske ännu längre...

Wow! :lol: Vilken helgpresent!
Vad sa lev-sidan i början då? 8-10v? Jag har prel lev tid vecka 28 nu och beställde för tre veckor sedan. Känns som alldeles för länge :)
Kanske de är lite sega på volvo med att uppdatera lev sidan.
Användarvisningsbild
av betterlead
Säljaren sa ca 8 veckor och jag la automagiskt till två veckor. Det brukar bli så när man väntar på någonting gott...

Sen dök den första positiva överraskningen upp på lev-sidan: V23. Sen la jag till de 2 extra veckorna för att inte hetsa upp mig för mycket. Dessutom blev ju detta kring midsommar och det vet man ju att Svensson inte gärna jobbar då.

Så en vacker dag för ca två veckor var jag inne och kollade igen och så stod där preldatum för leverans V22! Sen lossades bilen helt plötsligt måndag kväll. Helt otroligt. :o
Kvinnan som sålt bilen till mig är hypervass på att få bilar snabbt leveransklara. Hon ska få en bukett blommor av mig imorgon. (W)

Hur ska jag kunna somna inatt? Man vill ju bara :-)))))

Helt rätt!! Att bygga den har i detta fall i[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Så här ser aggregataxeln (Volvos namn p[…]

Pilot Assist

Finns det olika Pilot Assist? Jag har kört li[…]

Visa din semesterbil(d)

Vart ju inte bara öl, korv och sightseeing ut[…]