Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har precis hämtat ut en V70 II 2,4D, kört cirka 130 mil med den. Är helnöjd med bilen och med förbrukningen.

Jag tycker dock att dioden på instrumentbrädan som indikerar att bilen är låst och larmet aktiverat blinkar med en svagare styrka än på andra volvo bilar. Hade en V50 2,4i 2005 innan och lampan/dioden hade betydligt mera lyskraft, har jämfört med V70N och de ligger någonstans mitt emellan. Jag kan tycka att det är praktiskt att kunna se skenet även i dagtid för att veta att bilen är låst. Har tyvärr inte lyxen att ha en PCC som berättar det för mig.

Känns konstigt att det skulle vara olika lampor/dioder i olika modeller. Trodde alla modeller hade samma larmindikator på instrumentbrädan. Någon som vet någon orsak, det kan väl inte vara någon kostnadsbesparing som ligger bakom??? Var indikatorn för stark innan? Någon med någon åsikt eller liknande erfarenhet? Är det just min bil som blinkar svagt? Ganska oviktigt egentligen men jag tycker att larmindikatorn skall vara väl synlig.

Tacksam för svar
ingick inte elinfällbara backspeglar i momentum i år?eller e de bara i summum?i alla tidigare har de ju vart me i momentum, o då kan man ju ställa in så den fäller in vid låsning, tips bara.

lampan har jag aldrig kollat på tyvärr.
Elinfällbara backspeglar är med i Summum-paketet. Jag har det på min som extra utöver momentum och de fungerar utmärkt. Det är möjligt att ställa in så att de alltid fäller in vid låsning. En kompis har en V50 Summum men där går det inte att ställa in den automatiska infällningen utan endast möjligt med knappar.
väldigtkonstigt de ändrar paketen från modell till modell.
kommer ihåg business,när de blev momentum ändrades en del,sen ändrades de desto mer iom ny modell.

enligt säljarna skulle V70II bli billigareän N med lulllull för paketen skulle vara så bra...
jag har aldrig haft en så lång extralista som på IIan o dessutom dyrast nånsin med.jaja whattevva
Bytt Tankarmatur 240 1986

Det finns en förpump inne i tanken, finns p&[…]

Xc90 T8 My22 vs My23

Det som sliter mycket på batterier är s[…]

Tack för input, Cotag – väldigt v&[…]

Det händer att kallstart spridaren bö[…]