Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Kristian177 skrev:Er det noen som har kjørt V70 II med og uten fartsavhengig servostyring? Gjør det mye forskjell?
Det är ett måste enligt mig! Helt klart värt pengarna!

Parkeringshjälp fram+bak kanske?
av Kristian177
En sliten test av V70 2.0 ved det Norske nettstedet Dinside.no idag

http://www.dinside.no/php/art.php?id=511221

De påpeker at det er en kraftig vibrasjon ved 1.500 omdreininger. Jeg kan ikke huske å ha lagt merke til dette ved prøvekjøring, men har noen av dere erfaringer med dette?

Kristian
-vurderer fortsatt V70-
av chucky72
Jeg har avtalt å teste en 2.0D i løpet av uka, veldig spent på hvordan den fungerer i forhold til 2.0T. Men det foreløpige tilbudet har en avsindig dårlig innbyttepris, er det vanlig at innbytte hos volvoforhandler ligger 30-50k (15-25%) under hva bilene ligger ute til på bruktmarkedet? (Nå har jeg heldigvis pruting som hobby, men jeg var overrasket over "skambudet)
Användarvisningsbild
av henka35
Angående vibrationer i 2.0D så avtar dessa med att bilen blir inkörd. Jag har markant skillnad nu (300mil) jämfört när bilen var ny.
av Bentos
henka35 skrev:Angående vibrationer i 2.0D så avtar dessa med att bilen blir inkörd. Jag har markant skillnad nu (300mil) jämfört när bilen var ny.
Hei. Jeg har en Volvo V70 D5 2005-modell, og jeg har også vibrasjoner i motor/karosseri på et bestemt turtall. I mitt tilfelle kommer denne vibrasjonen/lyden på ca 1.100 RPM, spesiellt når jeg kjører i motbakke. Dette er meget irriterende da jeg ofte kjører i bilkø som går i motbakke. Jeg har vært til min Volvo-forhandler i Trondheim, og de finner ikke ut hva årsaken er. Bilen har gått 80.000 km, og fremstår ellers som meget velholdt. Må jo si jeg kjenner meg igjen i den testen som beskriver akkurat det samme problemet på V70 II.

Og en annen ting jeg lurer på: Hvorfor har ikke Volvo noe foringer/lyddempende i sine spiralfjærer/skåler? Av og til resulterer dette at det "smeller/knekker" når jeg f.eks kjører i en fartsdump, med etterfølgende "rasling", høres ut som noe er løst. Det forsvinner etter en liten stund, men det er j.... irriterende og virker veldig unødvendig. Håper på gode råd og svar :D
Fällbart framsäte?

I vår tidigare V70 fanns det beskrivet hur […]

S40 2,4 Aut. MY04 OK köp ?

Ett tips är att 'villkora' köpet med att[…]

Jag har inget bra svar på kolvringar. N&aum[…]