Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoBM
Hej ni kunniga.
Jag har nu vid ett par tillfällen upptäckt att när värmen är på i bilen så släpper de små smala vent.utblåsen (de med en kromkant) ovan för de ställ/riktbara vid sidorna in kallare luft. Denna luft ström "träffar" sidorutorna och "studsar" sedan mot huvudet på förare resp. passagerare. Samtidigt så är det varmt i de ställ/riktbara som ligger 5 cm under dessa "kalla". Är det någon annan som upplevt samma fenomen. Då man har haft en XC90 med bla det klassiska tempgivarfelet till värmeanl. så undrar man om det kan tänkas vara något liknande på denna?
av Rolle38
Kul att även andra lagt märke till detta. Gjorde samma reflektion för ett tag sedan i min V70II. Lite störande faktiskt.
Användarvisningsbild
av VolvoBM
Ja, äntligen någon mer.....
Detta känns som det är ännu en "bugg" när det gäller programvaran för vent. Det vore ju inte den första bilen som släppts ut med sådana fel. Frågan är om man orkar ens tala med Volvo om det....
av JK24T
Och kanske har Ni som jag ett störande ljud vid en viss fläkthastighet, det låter som ett svagt tvärdrag genom ett fönster.
Det krävs ett visst mått av tålamod när man klagar, de flesta Åf tycks tro att Volvo är felfri med gnälliga ägare.
Har Ni också märkt hur det knaka i dörrlisterna vid viss temp och luftfuktighet... kan riktig höra hur det flexar i bilen... måste vara premium ljud eller en unik "egenskap" :)
Användarvisningsbild
av crandall
Hej,
Ja , jag har observerad samma saker; Kall luft från kromade utsläpp och irriterande dragljud från höger framdörr vid bestämt fläkhastighet.
Och ja, bilen är inte alls flexfri... :cry:

Vad gör vi?

Peter
Fällbart framsäte?

I vår tidigare V70 fanns det beskrivet hur […]

S40 2,4 Aut. MY04 OK köp ?

Ett tips är att 'villkora' köpet med att[…]

Jag har inget bra svar på kolvringar. N&aum[…]