Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bobafett
Har fått tillbaka min bil efter att den har blivit bärgad två ggr på en vecka. Nu är det en ny grej som inte fungerar. När jag lägger i backen så tjuter det konstant som om jag är nära något med höger bak. Idéer någon?
av Paul G
Bobafett skrev:Har fått tillbaka min bil efter att den har blivit bärgad två ggr på en vecka. Nu är det en ny grej som inte fungerar. När jag lägger i backen så tjuter det konstant som om jag är nära något med höger bak. Idéer någon?
Låter som du har maximal otur med både det ena och andra... har ingen ide, men hoppas det löser sig för dig.
av Bobafett
Har tvättat av sensorerna utan resultat. Ser inte ut som om någon har fått en smäll. Har tid bokad till på torsdag hoppas att de kan fixa till det då.
Börjar bli lite less på dessa fel. :evil: :twisted:

Är det bara min bil som har dessa småfel hela tiden :?:
Användarvisningsbild
av Bothner
Prova att backa mot något när det tjuter konstant (Krocka inte!) när det börjar närma sig varningsavståndet kan det ihålliga ljudet släppa. Om du har tur! Mina har tjutit konstant ibland när det varit mycket vatten efter tvätt.
av Bobafett
Bothner skrev:Prova att backa mot något när det tjuter konstant (Krocka inte!) när det börjar närma sig varningsavståndet kan det ihålliga ljudet släppa. Om du har tur! Mina har tjutit konstant ibland när det varit mycket vatten efter tvätt.
Skall testa det!
av Billy
Det är verkligen så himla tråkigt när en bil aldrig fungerar som den ska. Det är bland det värsta som finns att äga en "verkstadsbil". Hoppas det löser sig annars kanske du borde försöka få Volvo att återta bilen.
Fällbart framsäte?

I vår tidigare V70 fanns det beskrivet hur […]

S40 2,4 Aut. MY04 OK köp ?

Ett tips är att 'villkora' köpet med att[…]

Jag har inget bra svar på kolvringar. N&aum[…]