Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

nike69 skrev:jag har en flexifuel.
Alla flexifuel har ju monterat från fabrik.
Då sitter dom mycket riktigt snyggt och diskret på vänstersidan i kofångaren
Då är det dessa bilar jag reagerat på! Jag tycker det var allt annat än snyggt och diskret! Den är ju stor som en väggkontakt i ett garage ju.
bilgalen skrev:
Då är det dessa bilar jag reagerat på! Jag tycker det var allt annat än snyggt och diskret! Den är ju stor som en väggkontakt i ett garage ju.
Varför inte ta och beställa en tysk bil om det nu är så fult att du inte står ut med
vart uttaget sitter????
Ska du inte ha en Flexi så kan du alltid välja vilket fabrikat du vill ha.
Ska du ha en Flexi så får du väl köpa en ny stötfångare utan kontakten.

Nu fick du tre bra alternativ att välja på gällande
detta stora problem.
Grubbla inte för mycket bara.
Jensen skrev:
bilgalen skrev:
Varför inte ta och beställa en tysk bil om det nu är så fult att du inte står ut med
vart uttaget sitter????
Ska du inte ha en Flexi så kan du alltid välja vilket fabrikat du vill ha.
Ska du ha en Flexi så får du väl köpa en ny stötfångare utan kontakten.

Nu fick du tre bra alternativ att välja på gällande
detta stora problem.
Grubbla inte för mycket bara.
Lungn och fin nu :lol:

Det jag var nyfiken på är ju hur det kan bli så här? Som tidigare nämts så finns ju mycket stiligare lösningar (då även på Volvo, inte bara tyska bilar).
Placeringen på 2.0F på vänster sida är mycket bra och lätt att komma åt när man parkerat. Hade för några år sedan en bil med uttaget fram och det var ett h-e att sätta i sladden när man parkerat i garaget/jobbet och var tvungen att köra nära väggen/elstolpen ...
Eller varför inte som man gjorde för några år sedan där man kontakten "gömdes" bakom reg.skylten. Det hade jag på en 850 som jag tidigare ägde. Snyggt, men "nästan alla" glömde skjuta tillbaka skylten igen efter användning 8)
Visst är kontakten inte jätteliten men jag tycker inte att den stör speciellt mycket, håller med om att det är en klar förbättring när kontakten sitter på sidan.
Delbart drag kan på många märken kosta otroliga pengar, volvos delbara är faktiskt ganska billiga och då får man räkna med att lösningen inte blir helt osynlig.
tjotto skrev:Delbart drag kan på många märken kosta otroliga pengar, volvos delbara är faktiskt ganska billiga och då får man räkna med att lösningen inte blir helt osynlig.
Fast är det egentligen så billigt längre hos Volvo? Vad kostar ett avtagbartdrag till V70 II när man beställer en ny bil? Till Audi A4 kostar det iaf 11900kr vilket ju förståss är dyrt. Men då syns det inte heller. Till nya modellen A4 är det tydligen billigare då draget fabriksmonteras, ligger då på ca 8-9000kr.
bilgalen skrev:
tjotto skrev:Delbart drag kan på många märken kosta otroliga pengar, volvos delbara är faktiskt ganska billiga och då får man räkna med att lösningen inte blir helt osynlig.
Fast är det egentligen så billigt längre hos Volvo? Vad kostar ett avtagbartdrag till V70 II när man beställer en ny bil? Till Audi A4 kostar det iaf 11900kr vilket ju förståss är dyrt. Men då syns det inte heller. Till nya modellen A4 är det tydligen billigare då draget fabriksmonteras, ligger då på ca 8-9000kr.
Jag köpte inte drag men har för mig priset skulle landa på lite drygt 8000 för delbart drag. 6000 för fast.
Fällbart framsäte?

I vår tidigare V70 fanns det beskrivet hur […]

S40 2,4 Aut. MY04 OK köp ?

Ett tips är att 'villkora' köpet med att[…]

Jag har inget bra svar på kolvringar. N&aum[…]