Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av consensus
olofgeo skrev:Naturligtvis lämnade jag tillbaks den på verkstan,jag har haft en tidig V70N förut,aldrig har jag haft så mycket fel på en bil!Kvaliten på Volvo är inte vad den borde vara,men kunderna betalar glatt för detta!Köp aldrig första modellen av en bil.
Nya V70 är inte "första modellen". Den baseras på "nya" S80, som varit i drift tillräckligt länge för att sopa undan barnsjukdomarna.
av Petzzon
Är ett helt normalt beteende. kan bete sig så här i extremfall då partikelfiltret renas enl. samtal men min mekaniker.
Inträffat 1 gång på min XC 70. Sen om man skall acceptera det är en helt annan sak.
av Psyko
Petzzon skrev:Är ett helt normalt beteende. kan bete sig så här i extremfall då partikelfiltret renas enl. samtal men min mekaniker.
Inträffat 1 gång på min XC 70. Sen om man skall acceptera det är en helt annan sak.
Nja, endast om det skulle vara problem med regenereringen isf men då borde bilen varnat för att
regenereringen inte utförts och du skulle uppmanats att köra bilen på Landsväg för att tvinga fram en
regenerering. Följer man inte den instruktionen så kommer motorvarningslampan tändas och bilen
måste till en verkstad för att manuellt genomföra regenereringen. Möjligtvis går den i "Limp Home" med tänd motorvarningslampa
på vägen till verkstan men inte innan dess.
av Bitez
Jag tycker också att det är en självklarhet att man tar det med försäljaren omgående, jag hoppas att olofgeo inte tror att alla v70'sar kommer endast upp till 80km/h...

Å andra sidan håller jag helt och hållet med att volvo inte är vad det var. Jag har haft oturen (det e vad jag försöker tala om för mig) med att ha "måndags exemplar" på samtliga mina v70'n. Jag tycker att det är alltid ngt som krånglar med bilarna. Körning, komfort, säkerhet, pris, allting är helt fantastiskt för denna nya bil, dock så tror jag att det blir en hel del besök hos verkstan så småning om.

Det värsta är att oavsett hur mycket bekymmer jag kommer ha, så blir nästa bil en volvo igen. Jag är helt övertygad om det.

För priset jag betalade, kunde jag få en 07:a (beg. 1800mil) 525xi, automat, skinn och en massa lull lull.

Jag föll för bmw'n direkt, men det blev endå en v70... Jag tror volvo kör med ngn form av hypnos så fort man kommer in genom dörrarna till bil hallen :D
Användarvisningsbild
av Korny
Bitez skrev:Jag föll för bmw'n direkt, men det blev endå en v70... Jag tror volvo kör med ngn form av hypnos så fort man kommer in genom dörrarna till bil hallen :D
Kan de va den svenska "lagom-andan" som drabbat oss??! :wink: :wink: :-O)
Fällbart framsäte?

I vår tidigare V70 fanns det beskrivet hur […]

S40 2,4 Aut. MY04 OK köp ?

Ett tips är att 'villkora' köpet med att[…]

Jag har inget bra svar på kolvringar. N&aum[…]