- mån 03 dec 2007, 21:17
Volvo har kvar halogenljuset som kompletterande ljus för helljuset till sina Bi-Xenonljus på V70II.
I övrigt finner jag dock ljuset vara helt ok. Halvljuset är aningen kort men helljuset är enligt mig bra.
Steff 99 skrev:På V70 N så lyser helljuset ihop med halogenlampan Xenon + halogen, vilket ger ett mycket bra ljus,Nej,
Är det så på V70 II att man tagit bort Halogenljuset på hel ljuset, så att man enbart har Xenon ?
Detta verkar ha gjort på flera nya bilmodeller, det innebär ofta en sämre ljusbild.
Volvo har kvar halogenljuset som kompletterande ljus för helljuset till sina Bi-Xenonljus på V70II.
~Kalle~ skrev:Någon som har aktiv bi-xenon som kan ytta sig?Jag har aktiva Bi-Xenonljus på min S80N. Jag är dock tveksam till denna funktion i den utformning som Volvo har idag på sitt aktiva Bi-Xenonljus. Potentialen med denna teknik är större än vad Volvo idag utnyttjar. Nu känns det som ljuset svänger för sent och ger knappt märkbar effekt. Kanske fräckt vid körning i cirkulationsplatser och vid av/påfarter men någon större effekt vid vanlig körning kan inte jag finna.
/Kalle
I övrigt finner jag dock ljuset vara helt ok. Halvljuset är aningen kort men helljuset är enligt mig bra.