Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av nattjobbarn
hörde att ica slutat märka om köttfärsen.
dom köper in gamla restpartier från coop nu mera.detta är sant!!!! :idea:
av ljungström
En kompis chef hämtade ut sin nya XC70 D5 med manuell låda och kom hela 6 mil innan lådan gav upp, den bara rasslade och bilen gick varken framåt eller bakåt. Olycksfall i arbetet tydligen.
Användarvisningsbild
av Nexus
["Knasen"]
men en motor överlever inte så värst länge utan motorolja, oavsett bilmärke
.
är du säger på det :?: Jag såg på tv-shop att de hälde i någon mirakel olje tillsatts(DURA LUBE)eller va katten den hette.Sen tappa de motorn på olja och även kylarvatten, den bara spann vidare utan minsta missljud.
Detta måste vara en produkt som slagit hela världen med häpnad :wink: :lol: :lol: :lol:
Användarvisningsbild
av VolvoBM
Enligt en källa inom Volvo så har deras S60R bilar hamnat på verkstaden pga motorras (3 st). Som jag förstod så är det alltså rullande testriggar med gamla chassit men med kommande generations motorer. De var helt enkelt för trimmade för normalkörning....(så normalt som nu de testkillarna kör.....)
Användarvisningsbild
av VolvoBM
grammse skrev:["Knasen"]
men en motor överlever inte så värst länge utan motorolja, oavsett bilmärke
.
är du säger på det :?: Jag såg på tv-shop att de hälde i någon mirakel olje tillsatts(DURA LUBE)eller va katten den hette.Sen tappa de motorn på olja och även kylarvatten, den bara spann vidare utan minsta missljud.
Detta måste vara en produkt som slagit hela världen med häpnad :wink: :lol: :lol: :lol:
Fast det kanske var en gammal blybensinare som de gjorde så med. Vi försökte ta död på en 142:a på det sättet, men det gick inte. Vi gav upp efter flera timmars gasande på grusvägar. Volvo förr stod för kvalitet och med säkerhetsmarginaler på sin sida.
av RudySplaish
Väntar just på assistansbärgning för min splitter nya V70 2.5T som gått 103 mil.... All olja började plötsligt läcka ut idag. Vet inte riktigt varifrån den kommer eftersom det ser lite grisigt ut i motorrummet...

För övrigt går larmet spontant igång då och då + att bilen ska in för uppdatering av krockkuddar... Hoppas det inte blir fler fel nästa 100 mil...
Användarvisningsbild
av cobrajet
RudySplaish skrev:Väntar just på assistansbärgning för min splitter nya V70 2.5T som gått 103 mil.... All olja började plötsligt läcka ut idag. Vet inte riktigt varifrån den kommer eftersom det ser lite grisigt ut i motorrummet...

För övrigt går larmet spontant igång då och då + att bilen ska in för uppdatering av krockkuddar... Hoppas det inte blir fler fel nästa 100 mil...
Så fort du har fått reda på vad det är för fel , så måste du skriva och berätta,jag menar 2,5T är ju inte någon ny motor direkt.
Hoppas att du får betydligt fler än nästkommande 100 mil bekymmersfria
Fällbart framsäte?

I vår tidigare V70 fanns det beskrivet hur […]

S40 2,4 Aut. MY04 OK köp ?

Ett tips är att 'villkora' köpet med att[…]

Jag har inget bra svar på kolvringar. N&aum[…]