Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvo mitt val
Är det någon som vet om det finns en "spärr" vid för låg strömstyrka när man använder inbyggd bensinvärmare så att inte batteriet blir helt tomt? Avser Volvo S80N
Användarvisningsbild
av Fraz
Volvo mitt val skrev:Är det någon som vet om det finns en "spärr" vid för låg strömstyrka när man använder inbyggd bensinvärmare så att inte batteriet blir helt tomt? Avser Volvo S80N
Enligt den information jag fick så stänger "bilen" av värmaren om batteriet har lite ström samt om bränslenivån är låg.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Fraz skrev:Enligt den information jag fick så stänger "bilen" av värmaren om batteriet har lite ström samt om bränslenivån är låg.
Japp, stämmer. Om den har gjort det så står det i informationsdisplayen. När man startar bilen. Så tänk på att ha lite extra bensin/diesel i tanken när man använder den ofta.

En annan sak är att man inte låter den värma i 1 timme och sedan kör i 15 minuter till jobbet t.ex för att sedan kanske värma igen i en timme när man ska sluta. Köra hem på 15 min igen. Nästa dag så värmer man 1 timme osv osv. För då tar man död på batterier rätt snabbt!
av Volvo mitt val
Jag har råkat ut för att batteriet blivit tomt men någon information i displayen har jag inte sett! Borde inte värmaren ha stängt av tidigare d v s innan batteriet var helt tomt så att bilen inte gick att starta? Är det någon som vet?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Volvo mitt val skrev:Jag har råkat ut för att batteriet blivit tomt men någon information i displayen har jag inte sett! Borde inte värmaren ha stängt av tidigare d v s innan batteriet var helt tomt så att bilen inte gick att starta? Är det någon som vet?
Då är det nog något annat som har "tjuvat" på batteriet. För den ska stänga värmaren så det finns tillräckligt med ström/bränsle kvar för att starta bilen!
Fällbart framsäte?

I vår tidigare V70 fanns det beskrivet hur […]

S40 2,4 Aut. MY04 OK köp ?

Ett tips är att 'villkora' köpet med att[…]

Jag har inget bra svar på kolvringar. N&aum[…]