- sön 20 jan 2019, 14:50
#1293564
Jag har bilen i garaget och där är 5 plus kan därför inte köra värmaren innan start. Igår körde jag 10 mil och med värmaren inställd på auto hade jag 72 grader efter en mil och efter 5 km till så var tempen 85 grader, ca -4 ute. Eter totalt 20km 93grader sen låg tempen melkan 90- 95 grader.
Jag tror att min termostat släpper igenom lite vatten för annars skulle ju inte övre kylarslang vara ljummen, och detta gör att det tar lite längre tid att uppnå rätt arbetstemp. Elker vad tror ni andra? Om ni har tid och lust så känn på övre kylarslang några minuter efter start och se om den är iskall eller varm så vet jag om det är ngt fel eller inte på min termostat.
Jag tror att min termostat släpper igenom lite vatten för annars skulle ju inte övre kylarslang vara ljummen, och detta gör att det tar lite längre tid att uppnå rätt arbetstemp. Elker vad tror ni andra? Om ni har tid och lust så känn på övre kylarslang några minuter efter start och se om den är iskall eller varm så vet jag om det är ngt fel eller inte på min termostat.