Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Fraz
Då var den hemma...
Beställdes 10 Oktober, över telefon
Levererades 21 December, i bilhallen. På utsatt leveranstid.

V70II 2,4D Summum
Svart
Prestige Beige/M-grå E102
Hgv paket II
High performance
Nyckel avstäng, airbag
Bakre mittarmstöd
El,barnsäkerhetslås bak
Canicula 17"
Tidur för tillsatsvärmare
Takspoiler

Nu har han rullat ca 15mil och det känns fint.
Nöjd!
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Fraz skrev:Då var den hemma...
Beställdes 10 Oktober, över telefon
Levererades 21 December, i bilhallen. På utsatt leveranstid.

V70II 2,4D Summum
Svart
Prestige Beige/M-grå E102
Hgv paket II
High performance
Nyckel avstäng, airbag
Bakre mittarmstöd
El,barnsäkerhetslås bak
Canicula 17"
Tidur för tillsatsvärmare
Takspoiler

Nu har han rullat ca 15mil och det känns fint.
Nöjd!
Gratulerar! Hoppas att du får fortsätta att vara nöjd! :)
Användarvisningsbild
av Fraz
Ja man får hoppas den håller över julen iallefall.. ha ha ha
av tobben_b
Beställde enligt nedan 2007-11-06, har endast fått besked "januari" än så länge.

Modell Volvo V70 II D5 AWD Momentum
Vattenavvisande glas, på sidorutor fram, Färganp.trösklar/stötfång, Larm - Volvo Guard, Panelinlägg, Aluminium, Parkeringshjälp bak, Regnsensor för vindrutan, Spoilerljus dimljus fram, Bi-Xenon ljus, Recirk. i värme/vent.sys, Reservhjul Tempaspare, Sidokrockkuddar fram, skyddsnät i nylon, Tillsatsvärmare, Tonade rutor, 25 procent, Yttertemperaturmätare, Strålkastarspolare, Batteri 700 A, Miljöklass 2005 PM, Alu-fälg Creon 16 tum, Belysta make-up speglar, Eluppvärmt baksäte, (utgår vid val B-kudde), Insynsskydd i lastutrymme, Klimatanläggning ECC, Konstantfarthållare,
Luftkvalitetssystem IAQS, Låsbara hjulbultar, Läderklädd ratt, Läderklädd vxlspaks knopp,
Rattknappar för ljudanl., ABS-bromsar, Bältesförstr. 5 platser, DSTC- Antisladdsystem, Elhissar fram
och bak, Elektronisk startspärr, Elman/eluppv backspeglar, Elman. Parkeringsbroms, Eluttag fram och
bak, Fjärrstyrt centrallås, Framstolar m WHIPS-system, Färddator, Förberedd Isofixfäste bak, Första
förbandskudde, IDIS Intel.Driv.Info.Sys, Justerbar ratt, Krockgardin IC i takpanel, Krockkudde
förarsida, Krockkudde passagerarsida, Kupéfilter, Ledbelysning, Ljudanl. Performance 1 CD,
AUX-ingång för MP3, Mugghåll mittkonsol fram, Rails, mörkgrå
Motor Diesel 5cyl 185hk/136kW D5244T4
Växellåda Manuell 6-växlad M66 AWD Haldex
Kaross Täckt
Färg Barents blå Metallic 466
Inredning Vittinge M-grå Te/Lä E800
Paket Herrgårdsvagnpkt 1 V70 II: Elmanövrerad baklucka, Eluppv.spolarmunstycken, Eluttag 12V i bagage,
Privatlåsning lastutrymme, Mörkt tonade rutor 3 st, Dörrar och lastutrymme, med laminerat glas
Borttag av motoremblem, BLIS: Kamera f död vinkel, Tidur för tillsatsvärmare, Inbacksp autavbl.
kompass, Fuktsensor, Nivåreglering automatisk, IR-värmereflekt.vindruta, Bakre mittarmstöd m
muggh, RTI - Navigationssystem, Sub woofer bak, Ljudanl:Premium Sound 6CD, Aktiva Bi-Xenonljus, Alu-fälg Fortuna 18 tum, Panelinlägg Dark Fineline
Drag fast utan nivåregl 7 pol, Besiktning draganordning, USB/iPod Music Interface, Michelin Dubbade vinterhjul på Alufälg
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
tobben_b skrev:Beställde enligt nedan 2007-11-06, har endast fått besked "januari" än så länge.

Modell Volvo V70 II D5 AWD Momentum

Får man fråga varför du inte valt summum när du ändå har valt så mycket tillval? Det hade blivit billigare med Summum, och fått mer utrustning "på köpet"!
av tobben_b
Det utseende man tvingas på med summum, krom är inte min grej.

Tyvärr kan man ju inte få bort krom runt stereon enligt min handlare.. får väl måla det :)

Enligt vad säljaren och jag räknade ut vid köpet så blev det inte dyrare, men jag hade ju fått mer "inbakat" med en summum..

Priset för valfrihet är högt.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
tobben_b skrev:Det utseende man tvingas på med summum, krom är inte min grej.

Tyvärr kan man ju inte få bort krom runt stereon enligt min handlare.. får väl måla det :)

Enligt vad säljaren och jag räknade ut vid köpet så blev det inte dyrare, men jag hade ju fått mer "inbakat" med en summum..

Priset för valfrihet är högt.
Aha, ok! Ja, jag gillar krom/brostad alu utanpå. I lagom mängd! :D En av anledningarna till att jag kör Executive.

Förresten, varför inte läder, ventilerat läder eller sovereign hide?
av tobben_b
Där kom regeringen och bestämde. :lol:

Det jag funderar på är vilken fälg vinterdäcken kommer på.

I affärsförslaget finns 18" Fortuna för sommardäck..

Men även Creon 16" står med.... (Är väl standard)
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
tobben_b skrev:Där kom regeringen och bestämde. :lol:

Kan vara så ibland. Såg lite lustigt ut bara. Har man i princip alla övriga options så brukar ju helläder vara självklart. För mig hade sovereign hide eller ventilerat läder varit självklart! Om någon säger att läder är kallt på vintern och varmt på sommaren är ju ventlierat helt rätt! På vintern sätter man på fläkt plus värme och på sommarn sätter man fläkten på kyla! =GRYMT! :D

Det som står överst med Crean 16" är mycket riktigt det som är standard. Står det inte längst bak i specen(där alla priser är uppradade) vilka fälgar som sitter på vinterdäcken?
av tobben_b
XC90_Executive skrev:
tobben_b skrev:Där kom regeringen och bestämde. :lol:

Kan vara så ibland. Såg lite lustigt ut bara. Har man i princip alla övriga options så brukar ju helläder vara självklart. För mig hade sovereign hide eller ventilerat läder varit självklart! Om någon säger att läder är kallt på vintern och varmt på sommaren är ju ventlierat helt rätt! På vintern sätter man på fläkt plus värme och på sommarn sätter man fläkten på kyla! =GRYMT! :D

Det som står överst med Crean 16" är mycket riktigt det som är standard. Står det inte längst bak i specen(där alla priser är uppradade) vilka fälgar som sitter på vinterdäcken?
Står så här

Michelin Dubbade vinterhjul på

Ser ut som en rad försvunnit..
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
Fällbart framsäte?

I vår tidigare V70 fanns det beskrivet hur […]

S40 2,4 Aut. MY04 OK köp ?