Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av piddemannen
Hej.
Har precis fått vår S80 2.5T 2008 och lägga till telefonen är inget problem, telebok osv fungerar klockrent, MEN när man ringer/blir uppringd kommer ljudet i telefonen och inte i bilen. Har valt profil i telefonen och där bockat i att "ljud från handsfree"
trots det fungerar det inte. Telefonen är en K750i, sony ericsson
Någon som vet?
av snickaren
Funkar klockrent med min K750i i min v70ll 08a :D
Användarvisningsbild
av piddemannen
XC90_Executive skrev:Provat att uppdatera till senaste mjukvaran i telefonen?

Funkar det om du använder vanligt BT-headset?
Japp de fungerar. Var kan man uppdatera telefonen då?
av mikeS80
XC90_Executive skrev:
piddemannen skrev:
XC90_Executive skrev:Provat att uppdatera till senaste mjukvaran i telefonen?

Funkar det om du använder vanligt BT-headset?
Japp de fungerar. Var kan man uppdatera telefonen då?

http://www.sonyericsson.se
Men innan Du uppdaterar din telefon bör Du först kontrollera vilken programversion Du har i telefonen eftersom uppdatering av programvaror i telefoner är inte helt riskfria om Du tex skulle få ett avbrott i samband med uppdateringen. Jämför sedan din programversion med den som Volvo hade vid sina tester av aktuell telefonmodell.

http://www.volvocars.se/NR/rdonlyres/14 ... 7Q3V91.pdf

Visar det sig att Du har en äldre programversion så går Du vidare med en uppdatering av telefonen.
av VolvoXC70II
Har den"nya osynliga" blåtanden i min XC70II, det hörs fint i bilen, men den jag talar med hör knappt mig, burkigt svagt ljud blir det, provat med olika telefoner, Bilia känner till problemet men har ingen lösning, inget fel på micken heller, den är kollad.
Någon som hört något? :(

Rek bytesintervall 12000 mil Vem rekommender[…]

Luftfjädring V90

Precis. Samtidigt är produktnamnet Four-C en […]

Har idag förnyat VOC. Alltså Volvo appe[…]

Huvudkontorer i Växjö troligtvis. Ring d[…]