Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bitez
Sevak skrev:Jag lämna in min bil förra veckan en s80-07 de la solfilm på alla bakrutor. Vart mycket fint. 2000:- fick ja betala
Hmmm.... vart var det??? skulle vara intresserad..
av Bitez
tjotto skrev:Det finns ett orginalskydd i tyg som gör saken lite bättre. Har sett det på en utställningsbil inne i en bilhall i kombination med hgv pkt, men bara i de bakre tre rutorna. Det finns att köpa även till bakdörrarna... Detta blir ju inte lika fint som solfilm men bra mycket billigare.
Det ska jag kolla upp! Det är synd då jag redan har 25% toning och smeta på ytterligare med film :(((
Användarvisningsbild
av Guligan
Bitez >> Du har garanterat mer än 25 % toning på bakrutorna i Herrgårdsvagnspaketet. 25 % är standardtoningen på alla sidorutor. Det du läser på din ordersedel på sidan ett är bilens standardutrustning. Min bil är med tonade rutor bak, dock inte med Hgvpaketet och de är mörka så det räcker, jag lovar!
av Sevak
Bitez skrev:
Sevak skrev:Jag lämna in min bil förra veckan en s80-07 de la solfilm på alla bakrutor. Vart mycket fint. 2000:- fick ja betala

Jv:s i motala
av Bitez
Guligan skrev:Bitez >> Du har garanterat mer än 25 % toning på bakrutorna i Herrgårdsvagnspaketet. 25 % är standardtoningen på alla sidorutor. Det du läser på din ordersedel på sidan ett är bilens standardutrustning. Min bil är med tonade rutor bak, dock inte med Hgvpaketet och de är mörka så det räcker, jag lovar!
Hmmm... Jag har för mig att i hgvs pkt så får man 25% toning. Det kan stämma det du skriver, dock så är det ändå mycket klent måste jag säga. Man ser en klar skillnad på färgerna mellan förar dörren och bak dörren, dock så är det absolut inte tillräckligt tonat, i.af inte då solen ligger på (inte för den har gjort det än men...!)

Kan man se in i bilen om man står c:a 1m ifrån??? det kan man enkelt göra i min, fastännnn jag har helt svart inredning! Och i normal tonat så ska det inte gå, annars är det ingen mening med ha toning. :(
av Bitez
Sevak skrev:
Bitez skrev:

Jv:s i motala
hmm.. typiskt! Jag har blivit rekommenrad en kille som gör mycket jobb åt bilia (enligt en kompis) ska kontakta honnom, hoppas det blir bra, för ett dåligt utfört jobb förstör ju hela besväret!!!
Användarvisningsbild
av Guligan
Bitez skrev:
Guligan skrev:Bitez >> Du har garanterat mer än 25 % toning på bakrutorna i Herrgårdsvagnspaketet. 25 % är standardtoningen på alla sidorutor. Det du läser på din ordersedel på sidan ett är bilens standardutrustning. Min bil är med tonade rutor bak, dock inte med Hgvpaketet och de är mörka så det räcker, jag lovar!
Hmmm... Jag har för mig att i hgvs pkt så får man 25% toning. Det kan stämma det du skriver, dock så är det ändå mycket klent måste jag säga. Man ser en klar skillnad på färgerna mellan förar dörren och bak dörren, dock så är det absolut inte tillräckligt tonat, i.af inte då solen ligger på (inte för den har gjort det än men...!)

Kan man se in i bilen om man står c:a 1m ifrån??? det kan man enkelt göra i min, fastännnn jag har helt svart inredning! Och i normal tonat så ska det inte gå, annars är det ingen mening med ha toning. :(
Ja om solen "står på" kan man se in på en meter. Men i p-garage t.ex. är det nästan omöjligt att se in ens på nära håll. Jag hade Volvos tonade rutor även på min gamla V70N och de hade en "grönaktig" ton vilket inte var så snyggt, tycker dessa är bättre.
av Bitez
Guligan skrev:
Bitez skrev:
Guligan skrev:

Ja om solen "står på" kan man se in på en meter. Men i p-garage t.ex. är det nästan omöjligt att se in ens på nära håll. Jag hade Volvos tonade rutor även på min gamla V70N och de hade en "grönaktig" ton vilket inte var så snyggt, tycker dessa är bättre.
NEJ NEJ ÅTERIGEN NEJ!!!!! MINA TONADE RUTOR ÄR FÖR KLENA!!! *skämt*

Du va bra envis guligan :):):):):):):):):)

Nej, skämt å sido, så tycker jag faktiskt att jag borde ha fått liiiite mera toning i färgen, de må vara mer än 25%, jag ska inte driva ngt jag inte är 100% säker på, men jag brukar bila till Turkiet, och för min dotters bekvämlighet måste jag nästan ha polisbils toning, då man verkligen inte kan se ett dyft, annars så stör solen henne då hon sitter bakåtvänt, inte bekvämt i 400mil :)))) Sen har jag tänkt på vilken mörkhetsgrad bör man välje, då rutorna är ju redan lackade, då kan man väl inte smeta på den mörkaste??? <<< det skulle vara som å sitta i en källare uten ljus ju! Svårt det blev.... :(
Användarvisningsbild
av Guligan
Bitez skrev:
Guligan skrev:
Bitez skrev: NEJ NEJ ÅTERIGEN NEJ!!!!! MINA TONADE RUTOR ÄR FÖR KLENA!!! *skämt*

Du va bra envis guligan :):):):):):):):):)

Nej, skämt å sido, så tycker jag faktiskt att jag borde ha fått liiiite mera toning i färgen, de må vara mer än 25%, jag ska inte driva ngt jag inte är 100% säker på, men jag brukar bila till Turkiet, och för min dotters bekvämlighet måste jag nästan ha polisbils toning, då man verkligen inte kan se ett dyft, annars så stör solen henne då hon sitter bakåtvänt, inte bekvämt i 400mil :)))) Sen har jag tänkt på vilken mörkhetsgrad bör man välje, då rutorna är ju redan lackade, då kan man väl inte smeta på den mörkaste??? <<< det skulle vara som å sitta i en källare uten ljus ju! Svårt det blev.... :(
Har du provat med svetsglas, det borde väl vara mörkt nog för dig :lol:
av Bitez
Jaaa... Där har vi det.... ;)

Jag ska nog vänta med det hela till våren, då jag ser hur det blir när solen ligger på. Skulle det vara nödvändig så tror jag att ngt mellan ting borde väl räcke, då rutorna är redan lackade. Vi får väl se..

GOD JUL!

Köp hos Trodo.se. De har ett kontrollsystem f[…]

Vi som beställt nya XC60

Nu har jag beställt en V60, så det kans[…]

Nej, jag har någon slags glaskross-sensor i […]

AC & kylfläkt

Jag har då fått beställt en ERA k[…]