- fre 08 nov 2024, 21:59
#1594447
Hej alla!
Detta gäller en v70 D4 2014.
Jag hade bilen inne på service för ett tag sedan. Efter någon vecka såg jag av en slump en blöt fläck under bilen. Mycket riktigt, det var olja. Jag tänkte då, vad tusan nu!? Upp med huven och ser direkt att det läcker olja vid locket/koppen till oljefiltret. In med den till Volvo igen, och då hade mekanikern lyckats klämma O-ringen. Dom satte dit en ny, jag åker hem i godan ro och i hopp om att det är tätt, nejdå! Det läcker fortfarande.
Tillbaka till Volvo, dom byter lock och o-ring, det läcker fortfarande.
Kan det vara så fantastiskt att dom dragit sönder nedre delen? Dom skyllde på slitage, det sa jag att dom kunde glömma då det var tätt innan deras fadäs med att klämma o-ringen.
Man kan ju hålla sig för skratt gällande detta. Bilen är alltid servad på Volvo verkstad.
Vad hade ni gjort? Stått på er och låtit dom byta nedre delen av filterhållaren? Då måste dom tydligen lyfta insuget?
Detta gäller en v70 D4 2014.
Jag hade bilen inne på service för ett tag sedan. Efter någon vecka såg jag av en slump en blöt fläck under bilen. Mycket riktigt, det var olja. Jag tänkte då, vad tusan nu!? Upp med huven och ser direkt att det läcker olja vid locket/koppen till oljefiltret. In med den till Volvo igen, och då hade mekanikern lyckats klämma O-ringen. Dom satte dit en ny, jag åker hem i godan ro och i hopp om att det är tätt, nejdå! Det läcker fortfarande.
Tillbaka till Volvo, dom byter lock och o-ring, det läcker fortfarande.
Kan det vara så fantastiskt att dom dragit sönder nedre delen? Dom skyllde på slitage, det sa jag att dom kunde glömma då det var tätt innan deras fadäs med att klämma o-ringen.
Man kan ju hålla sig för skratt gällande detta. Bilen är alltid servad på Volvo verkstad.
Vad hade ni gjort? Stått på er och låtit dom byta nedre delen av filterhållaren? Då måste dom tydligen lyfta insuget?