Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

LuddanS skrev: mån 19 jun 2023, 13:06
a98hansy skrev:
LuddanS skrev: lör 17 jun 2023, 10:49 Någon framgång här? Har samma problem nämligen, samma årsmodell och motor.
Lyckats motionera igång mekaniken hjälpligt genom att plocka bort plastlocket under elmotorn på ventilen och rengöra med bromsrengöring sedan smörja med universalolja och "rackla" fram och tillbaka. Väntar på leverans av krypolja av högre (i a f dyrare) kvalitet, vet dock inte om det är en långsiktig lösning, osäker på hur sån olja trivs i de temperaturerna.

Hittat en begagnad ventil på Blocket också, kanske offrar jag en semesterförmiddag för att byta om andan faller på ;-)
Härligt att höra! Gick det komma åt där under utan att montera bort hela EGR-paketet alltså?
Japp, snäpp loss platskåpan under motorn, min hade kärvat i länkaget där under.
Sommaren 2023 gick åt till felsökning på ryckig V70.

I veckan tänkte jag så lite "utanför boxen" och läste felkoder på andra ställen än i "Diesel engine" i iCarsoft.

Felkod fanns (!) i CEM, kommer inte exakt ihåg hur den löd men Google talade om att den var felsignal från luftmassemätare varför jag kollade lite på den, oxidlösning/kontaktspray i LMM-anslutning och nu går bilen drömmen (nåja, dieselspis på 150 hästar) igen!

Antagligen orsakat av mig själv då kabeln dinglat i motorrummet och "glappat upp sig" sedan jag klippte bort stripningen av den i samband med att jag installerade extraljusramp.
Avskavda kablar ?

Inget original, kanske rester från extraljus[…]

Svart grill

:-)

Läckage från taklucka

C30 2007 med taklucka. Jag har konstaterat att b&a[…]

Xc60 Polestar vinterdäck?

Hej. Har en xc60 Polestar 2023 med sommardä[…]