- tor 04 aug 2022, 15:23
För några veckor sedan gick vår multirem av på vår V70 2.4d 175hk 2010 när jag backade ut från vår parkering. kamremen klarade sig. Remmen en Gates var från 2018 så inte gammal. Min mekaniker har nu bytt remmen, AC-remmen också samt spännare och kollat alla rullar. Frihjulet löpte bra och det andra också. En rem kan ju inte bara gå av.
Jag tycker dock att min servo går lite trögt. Inte när man kör men när man står stilla. Svänger jag ett par gånger när jag står stilla så efter 3-4 fulla utslag går det ganska så trögt. Ska iväg åka färja och vill ju inte att remmen ska gå av igen.
Locket till servobehållaren är sprucket. Beställt ett nytt men är dock lite orolig för remmen.
Kan tilläggas att jag kört cirka 30 mil med bilen utan större bekymmer.
Jag tycker dock att min servo går lite trögt. Inte när man kör men när man står stilla. Svänger jag ett par gånger när jag står stilla så efter 3-4 fulla utslag går det ganska så trögt. Ska iväg åka färja och vill ju inte att remmen ska gå av igen.
Locket till servobehållaren är sprucket. Beställt ett nytt men är dock lite orolig för remmen.
Kan tilläggas att jag kört cirka 30 mil med bilen utan större bekymmer.
Senast redigerad av 1 dieselmagnus, redigerad totalt 0 gånger.
- By Stiffmeister