- tis 03 mar 2020, 18:16
Har nyss köpt en V70 2014 med D4 181hk automat. På tomgång går motorn utan störande missljud, men så fort jag börjar köra och varvar till ca 1200-1400 r/m hörs ett högfrekvent kvittrande från motor rummet. Följer varvtalet och inte hastigheten. Släpper jag gasen tystnar det. Låter även när jag står stilla och varvar lätt. På tomgång hörs inget.
Har varit hos Volvo som konstaterar missljudet, men säger att det inte är något allvarligt utan mest som "arbetsljud" vilket jag inte direkt accepterar som förklaring. Om det är balansaxlarna skulle det höras även på tomgång fick jag veta.
Så för mig är det antingen turbo- systemet eller multirem, spännrulle, löphjul, generator AC-komp. om detta system följer varvtalet.
Hälsningar JEN
Har varit hos Volvo som konstaterar missljudet, men säger att det inte är något allvarligt utan mest som "arbetsljud" vilket jag inte direkt accepterar som förklaring. Om det är balansaxlarna skulle det höras även på tomgång fick jag veta.
Så för mig är det antingen turbo- systemet eller multirem, spännrulle, löphjul, generator AC-komp. om detta system följer varvtalet.
Hälsningar JEN
- By Klench