Jadu, bra fråga. På min bil står det 0.2 mg/km. D4 vea 181 automat.
Edit. Men du hittar en hel del info i mitt inlägg här:
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 5#p1101695
Edit2: Mitt minne är visst (alldeles för) kort. Jag får citera mig själv från ovanstående länk:
"MY16 släpper ut avsevärt mycket mindre NOx än MY15 och tidigare. Ska en bil gå renare betyder det ofta att man får använda liiiite mer soppa för att få ner utsläppen (jämför trimmade bilar som ofta drar mindre än otrimmade, de släpper då helt enkelt ut rätt mycket mer skit eftersom man t ex tillåter högre tryck i förbränningen).
Detta syns tydligt i siffrorna nedan. Den bil som släpper ut färst antal artiklar har högst förbrukning, den bil är miljöbil och har lägst CO2-utsläpp är också smutsigast gällande partikelutläpp - hela tre gånger så mycket som en MY16. Jämför man å andra sidan CO så släpper MY16 ut mer. Man kan också se att det är olika avgasreglemente på MY15 vs MY16, och man kan anta att MY16 har lite hårdare avgaskrav vilket föranlett att man tvingas hålla ner partikelutsläppen genom att släppa på liiite mer diesel."
Det är anledningen till att en tidig 2016 släpper ut fler partiklar men mindre koldixoid än en sen 2016.