- tis 03 maj 2016, 21:31
Ah My bad. Har alltid massa brickor i verkstan :p kom på nu att jag tog en större metalbricka på insidan ja !
Nicke83 skrev:Derank skrev:ochså ska det benas ner på molekylnivå igen, konstatera att killen inte vill använda baktorkaren för att han tycker att det är vansinnigt och låt han tycka det. Skåpbilar har du ju ingen bakruta i och det funkar väl aldeles utmärkt att framföra en sådan och sidospeglar kommer man långt med.Haha nä verkligen inte...jag kör lastbil ca 30-40 mil per dag och inte har jag någon bakruta där att titta igenom inte :lol:
Han kör knappast sämre utan att se genom bakrutan
Mikesh89 skrev:http://www.biltema.se/sv/bil---mc/bil-t ... 000016621/Tog bort torkararmen nu ikväll, skruvade även bort motorn. Ryckte säkringen för bakrutetorkaren & spolningen bak.
32 mm körde jag :) smällde lite silikon invändigt också så det sluter helt tätt .
Ska måla den svart som bilen :)
Däremot passade inte den 32mm täcklocket du använde på min bil. Brickan som ska sitta på insidan är för liten. Blir att köpa en bricka av metall som är minst 32mm stor gärna uppåt 35-38mm. Sen ska jag nog köpa ett svart täcklock istället för de kromade som biltema hade. Men annars var det inga problem. Sitter en silvertejp över hålet för tillfället :D
Passade även på att koppla bort bakrute värmen när man liks hade nere inredningen.
Skönt slippa att den värmen bakrutan varje gång man vill köra spegelvärmen...helt idiotiskt att volvo satt de två på samma knapp när de tänkt på så mycket annat i bilen ?:-/
Ah My bad. Har alltid massa brickor i verkstan :p kom på nu att jag tog en större metalbricka på insidan ja !
- By Lövet