- ons 30 mar 2016, 08:59
Vid någon given produktionsvecka då man byggde MY11 så byttes växellådan till den omarbetade versionen, som är helt omarbetat, snabbare ventilpaket, bättre torisionsdämpning, lättare, och andra kullager osv osv
Sen har man programmerat och programmerat och programmerat.....
Schmoyoho skrev:Momentum: har hört att lådorna uppdaterats ganska mycket trots att beteckningen TF80-SC lever vidare oförändrat. När kom "gen 2"? Och när kom fler uppdateringar, och vad gjordes? I mitt fall har jag nog en ganska tidig låda då jag har en MY07 men tydligen ska min låda ändå vara lite mer rapp jämfört med de allra första versionerna av lådan i volvobilarna kring 2005 (?) när den först introducerades.
MY14 tycker jag är riktigt snabba och MY15/-16 (hur länge de 6-växlade nu fortsatt utvecklats) har jag hört ska vara ännu bättre. Men som sagt, knapert om information om vad som hände när. Finns det i VIDA någonstans måntro?
Vid någon given produktionsvecka då man byggde MY11 så byttes växellådan till den omarbetade versionen, som är helt omarbetat, snabbare ventilpaket, bättre torisionsdämpning, lättare, och andra kullager osv osv
Sen har man programmerat och programmerat och programmerat.....
- By Lelleprinter