- tis 22 sep 2015, 21:23
Gissar att du menar "kortaste avståndet" inte längsta...
I vår T4F från 2012 har man inte framförvarandens hastighetsskillnad i mätaren. Det är bara i digitala mätarna... som väl kom nått år senare.
Jag har också fått den där inbromsningen.. om man ser att nån ska svänga kan man "tvinga" bilen att fortsätta genom att själv trycka på gasen i dom lägena. När bilen framför svängt av kan man släppa och låta automatiken ta över igen.
S80-04 skrev:Jag brukar ha det längsta avståndet inställt och trots det måste man vara på alerten då man kör ikapp den framförkörade för att hinna byta fil för omkörning innan inbromsning. I hastighetsmätaren syns den framförvarandens hastighetsskillnad till dig. Då det syns gäller det att byta fil. Det som jag upplever mest irriterande är inbromsningen då den framförvarande svänger in på en sidoväg. En svängande bil uppfattas väl som närmast stillastående vilket resulterar i en häftig inbromsning eller vid gaspådrag en kollisionsvarning.
Gissar att du menar "kortaste avståndet" inte längsta...
I vår T4F från 2012 har man inte framförvarandens hastighetsskillnad i mätaren. Det är bara i digitala mätarna... som väl kom nått år senare.
Jag har också fått den där inbromsningen.. om man ser att nån ska svänga kan man "tvinga" bilen att fortsätta genom att själv trycka på gasen i dom lägena. När bilen framför svängt av kan man släppa och låta automatiken ta över igen.
Polestar 2 Dual Motor MY24
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13
- By 246