- tis 18 okt 2011, 10:05
I torsdags stod min bil parkerad, utomhus, bredvid en brinnande bil. Min bil klarade sig från "fysiska" skador men det luktar en hel del inne i bilen. Kontaktade då mitt försäkringsbolag och får till svar att jag ska stå för självrisken för en sanering. Tycker detta låter mycket märkligt, ska inte den brinnande bilens försäkring täcka detta?
Ringde då upp försäkringsbolaget där den brinnande bilen är försäkrad och fick samma svar. Att vid brand täcker inte försäkringen skador på andras bilar.
Kan detta verkligen stämma? Hade situationen varit så att den andra bilen kört in i min parkerade bil hade det inte ens blivit någon diskussion om vem som ska betala.
Ringde då upp försäkringsbolaget där den brinnande bilen är försäkrad och fick samma svar. Att vid brand täcker inte försäkringen skador på andras bilar.
Kan detta verkligen stämma? Hade situationen varit så att den andra bilen kört in i min parkerade bil hade det inte ens blivit någon diskussion om vem som ska betala.
You know those balls that they put on car antennas so you can find them in the parking lot? Those should be on every car!