Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av tellus
Hej vill ta en genväg till bästa pris . Vilken handlare ger bäst pris ? Vilken del av Sverige har de bästa priserna ?
Jodå ,jag skall fråga men det finns ju många handlare....
mvh. Erik
Användarvisningsbild
av Variosboy
Det var en mycket svår fråga!
Det absolut enklaste är att sätta sig å gå igenom exakt vad man vill ha hemma, sen tar man med sin specifkation å besökar alla handlare man kan tänka sig att handla hos..
Sen är det ju alltid enklare att få ett bra pris om man kommer med en handpenning istället för inbytesbil..

Skriv gärna i din profil vart du bor så blir det ju lättare för folk, för jag tror inte du är så sugen på att åka 100 mil eller!?!?!
Användarvisningsbild
av philipsguy
tellus skrev:Hej vill ta en genväg till bästa pris . Vilken handlare ger bäst pris ? Vilken del av Sverige har de bästa priserna ?
Jodå ,jag skall fråga men det finns ju många handlare....
mvh. Erik
Kolla på Blocket, många återförsäljare lägger upp sina specialerbjudanden på nya Volvo där. Eller http://www.volvotorget.se för Volvos egna kampanjer.
av knicklas
Jag vet inte om bilarna är billigare eller dyrare i nån del av Sverige? Det har väl lite med att göra vilken säljare man träffar på. Eller?

Mitt tips är:
Förklara för säljarna att du kommer begära offerter från flera handlare och att de får en chans. Alltså inget jiddrande fram och tillbaka där man spelar ut firmorna mot varandra, utan be om rätt pris på en gång!
För min del stötte jag på en sån säljare som vid ett första samtal gav mig ett lägsta pris. Han bedyrade att han inte kunde pruta en krona till - det var heeeelt omöjligt... Nån dag senare fick jag ett betydligt bättre pris från handlaren i grannkommunen (skiljde omkring 6-7000:-). När jag och min fru skulle göra färgvalet (besökte alltså första Volvohandlaren) stötte vi såklart på den förste säljaren och han frågade om jag nappat på hans förslag. Jag förklarade då att jag fått ett betydligt bättre pris, och hade för avsikt att handla i grannkommunen.
Han svarade:
-Jaha, men vad fick du för pris där då, jag lägger mig såklart under deras pris. :shock:
Helt plötsligt kunde han pruta undan 6-7000:- i ett nafs, och "göra en ännu sämre affär" som han uttryckte det...
Vips så sjönk hans trovärdighet till NOLL hos mig!!!
Han la sig alltså några hundralappar under konkurrentens bud, men det spelade ingen roll - han hade redan bränt sina skepp hos mig...
Jag handlade av den mer seriösa säljaren och blev väldigt nöjd med affären.

OBS! Detta är ju mina högst personliga åsikter/värderingar. Det finns säkert de som tycker att ett bilköp faktiskt SKALL föregås av prutande, jämförande - lite mindgames och rävspel helt enkelt :D Jag säger absolut inte att det är fel på nåt sätt, men det är inte nåt jag är bra på. :oops:

Lycka till med jakten!!! :D
Användarvisningsbild
av Xytras
Dom gånger jag eller någon annan kollega på jobbet begärt in priser från handlare i hela Sverige så har resultatet alltid varit att bästa pris har kommit från handlare långt söderut (Malmö,Göteborg osv) bor själv i Söderhamn.

Dock har det varenda gång slutat med att vi har fått bästa priset tills slut hos en lokal handlare iallafall efter att man visat upp priset från dom andra. Detta har varit samma resultat oavsett privatköp eller leasing och oavsett märke på bil. (Har testat med Volvo, Ford, Suzuki, Subaru, Mazda)
Användarvisningsbild
av kave
Bästa pris blir det på en lagerbil när Volvo har kampanjer. Dessvärre brukar de aggressivaste kampanjerna förekomma före ett modellskifte, dvs april-maj.
Användarvisningsbild
av Momentum
Jag värdesätter även andra mjuka saker då jag gör affär

Man ska ha trevligt då man handlar :D
Man ska få provköra mycket, dagar pratar jag om, alla möjliga modeller
Man ska få låna bilar då man behöver, exempelbis i samband med verkstadsbesök utan kostnad (med bränsle)
Verkstaden ska veta att man är kund på firman, återkommande kund, det blir som bäst då, man kan t o m prata pris på servicen då

Jag hämtade just min tredje bil från samma firma och samma säljare, tredje bilen sedan 03, sen vet även han att priset måste vara ok, men om det går pressa fram några tusen till på något annat ställe, det är inte intressant

Det är helheten som gör det
av Bitez
shit! jag hade spelat ut dem mot varandra direkt... besök olika handlare, få offerter och återgå till den första med det bättre priset. Sedan kan man ju inte gå fram o tillbaka hur många ggr som helst. Tro mig, det ingen bilhandlare i världen som ger en ett OK pris på första offerten.. vad som är ok går ju också o diskutera. Ett ok pris är snäppet över ett godkännande från sälj chefen! säljaren kan ju inte ge hur mycket som helst i rabatt. Man får ju inte direkt extra tusenlappar om man nu lämnar in bilen bara för att man är återkommande kund. De tar ju fram gröna boken direkt, möjligtvis att de inte reducerar ngt mer vid värderingen, då är firman "schysst" enligt dom.

No Mercy! Men om man tycker att man kan betala 5-10tkr mer bara för man är för fin för att förhandla, då är det ju upp till den enskilda :))) Själv är jag inte gjord av pengar, vill få MAX av MIN betalning :))))))))))))))
av knicklas
"För FIN för att förhandla..." Tur att du lade till en "smiley" efteråt...! :wink: Mitt handlande ligger mer i stil med det Momentum skriver...
Senast redigerad av 1 Severin, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Onödig citering
Eftermontering av backkamera XC60

Hejsan. Ja det är så att jag är […]

Det är till EGR-ventilen. Har du kännt […]

Ja Vparts har generellt bra grejer. Jag kör […]

Ja det ska sitta en vacuumslang som går till[…]