- tis 30 dec 2008, 19:59
Ja jag undrar så där allmänt vad som hänt med Volvos kvalitet över hela linjen, ingen specifik modell jag nämner här ? Den har blivit mycket sämre än förr så upplever jag det. Vi kör också Toyota i våran familj och Volvo naturligtvis, men i jämförelse mot Toyota är det ju så mycket fel på Volvo, varför ? Verkar drabba alla modeller av Volvo spelar ingen roll vilken modell. Detta då vi också pratat med en mekaniker vi känner som också säger att japanerna är "ruggit" säkra att fungera utan strul, och då framförallt Toyota/Lexus som verkar ha en fruktansvärt hög kvalitet. I stort kan man säga så gör man bara service i det stora hela på Toyotas verkstäder, säger han.
Och det är så vi upplever det också nu genom åren har det bara blivit sämre med Volvo, medans Toyota stadigt knattar uppåt och blir ett märke som snart når "premium" nivå om det fortsätter så här. Man kanske är på god väg med nya Avensis att nå denna status.
Vad tycker ni andra här som åker Volvo, har ni märkt något med kvaliten att den blivit sämre ? Har någon också någon erfarenhet med Toyota så fram med det också. Våran erfarenhet är iallafall god genom åren, att vi nu faktiskt funderar på att köpa en Toyota till istället för Volvon, nämligen nya Avensis kombi. Vad tycker ni andra ?
Kan väl nämna att jag kör en Volvo V70 och det är den jag ev ska byta mot en ny Toyota Avensis kombi.
Och det är så vi upplever det också nu genom åren har det bara blivit sämre med Volvo, medans Toyota stadigt knattar uppåt och blir ett märke som snart når "premium" nivå om det fortsätter så här. Man kanske är på god väg med nya Avensis att nå denna status.
Vad tycker ni andra här som åker Volvo, har ni märkt något med kvaliten att den blivit sämre ? Har någon också någon erfarenhet med Toyota så fram med det också. Våran erfarenhet är iallafall god genom åren, att vi nu faktiskt funderar på att köpa en Toyota till istället för Volvon, nämligen nya Avensis kombi. Vad tycker ni andra ?
Kan väl nämna att jag kör en Volvo V70 och det är den jag ev ska byta mot en ny Toyota Avensis kombi.
Senast redigerad av 1 peterv70, redigerad totalt 0 gånger.

- By Edwe