- tis 06 jan 2009, 02:44
#247855
Peterv70: Jobbar du för Toyota eller? Ditt senaste inlägg var ju propaganda i sann 30-tals anda, nåväl...
Jag tycker att du alldeles på egen hand besvarar frågan huruvida Toyota kan bli ett premiummärke. Du vill nämligen föra fram åsikten att man köper en Toyota för att slippa problem med bilen. Ett sådant syfte skapar inget premiummärke. En person som ser bilen enbart som ett färdmedel, att ta sig från A till B så billigt som möjligt, problemfritt, köper en toyota. Av just den anledningen kan toyota aldrig bli en premiumbil.
I mitt tycke ska en premiumbil byggas av passion för bilar.
Sen kan jag delge dig massor av mina åsikter om Toyota, men summan blir ofta att de har tråkig design, dålig komfort, högt vägljud, trist "namn", plastig inredning, tråkig historia mm... Dessutom är det en japanare, vilket i min bok per automatik gör det omöjligt att skapa en bil som fyller alla dessa kriterier (det är här du nämner Lexus...)
Att Toyota skulle bli ett premiummärke som mäter sig med europeiska bilar som tyskarna är ungefär lika sannolikt som att Seiko eller Casio ska börja mäta sig med Rolex, Patek Philippe, IWC eller Jaeger LeCoultre...
Jag tycker att du alldeles på egen hand besvarar frågan huruvida Toyota kan bli ett premiummärke. Du vill nämligen föra fram åsikten att man köper en Toyota för att slippa problem med bilen. Ett sådant syfte skapar inget premiummärke. En person som ser bilen enbart som ett färdmedel, att ta sig från A till B så billigt som möjligt, problemfritt, köper en toyota. Av just den anledningen kan toyota aldrig bli en premiumbil.
I mitt tycke ska en premiumbil byggas av passion för bilar.
Sen kan jag delge dig massor av mina åsikter om Toyota, men summan blir ofta att de har tråkig design, dålig komfort, högt vägljud, trist "namn", plastig inredning, tråkig historia mm... Dessutom är det en japanare, vilket i min bok per automatik gör det omöjligt att skapa en bil som fyller alla dessa kriterier (det är här du nämner Lexus...)
Att Toyota skulle bli ett premiummärke som mäter sig med europeiska bilar som tyskarna är ungefär lika sannolikt som att Seiko eller Casio ska börja mäta sig med Rolex, Patek Philippe, IWC eller Jaeger LeCoultre...
Senast redigerad av 1 sand3rs, redigerad totalt 0 gånger.