Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av Mwi
Det kan finnas en enkel anledning till att du fick bra service på Bilia linnar som många missar, att du själv kanske var glad och trevlig när du kom in :D
Många missar den självklarheten, att som du själv bemöter andra blir du själv bemöt.
av Lövet
Den stora mängden kunder de har innebär att det kommer göras misstag ibland som det klagas på. Dessa är förstås mer benägna att berätta om det.

Att det bara skulle vara rosor på märkesverkstaden och de missnöjda bara inte vill betala tror jag ingenting på. Är själv exempel på kund där verkstaden verkligen har klantat till sig (Upplands Motor Sjöstan) och varit griniga och sura (Bilia Alvik). Har ingenting med fakturans storlek att göra.
av linnar
Mwi skrev:Det kan finnas en enkel anledning till att du fick bra service på Bilia linnar som många missar, att du själv kanske var glad och trevlig när du kom in :D
Många missar den självklarheten, att som du själv bemöter andra blir du själv bemöt.
Glad var jag inte men trevlig försöker jag alltid att vara. Jag tror de upplevde mig som bedjande, ledsen och trevlig. När de sade att de kanske inte hinner den dagen svarade jag att jag vet att de gör så gott de kan osv.
av linnar
White skrev:Jag brukar alltid köpa en kaka till fikat som tack för hjälpen, det brukar alltid uppskattas. :)
Ja, och åtminstone blir man bra bemött i fortsättningen.

Det finns ingenting som ska köras in län[…]

V70 2014 D4 181 hk motorlampa

Jag gjorde precis det jobbet i måndags. Ja, […]

Jag har bytt EGR-ventil och rengjort EGR-kylaren p[…]

Sensor innertemperatur Volvo s60 -05

Ska man vara korrekt så är inte det d&a[…]