- tor 04 mar 2010, 03:18
#385390
Hej, Jag har nyligen införskaffat mig min första volvo, En 944 LTT -95 som jag är sugen på att skruva isär :)
Det jag vill få ut av detta är väl ungefär 280-300 hk inte mer än så. Hur mycket jag tänker lägga är ingen ide att räkna på då det aldrig blir som man vill detta kommer bli ett längre projekt så massa pengar kommer inte läggas ut på en vecka :) Som bilen är nu är det bränsle och tändning chipp i den och uppställt laddtryck till ca 0,8 bar, Sachs kopplingen och lamellen är på väg hem och ska snart in :)
Jag har suttit och kollat runt väldigt mycket på olika forum om hur folk trimmat osv osv men det blir lite stökigt när all info är på 100 olika ställen så nu hade jag tänkt att sammanfatta lite mer.
Där av behöver jag lite hjälp eftersom jag är relativt ny inom volvo överhuvud taget.
Det jag har kommit fram till genom olika forum och sidor är väl detta, sen finns det mer saker att fundera över nedan.
531 topp
alu intercooler
öka laddtrycket till ~ 1 bar
Bosch -968 spridare
M90 låda
sachs 712 m. 6 puckad sinter lamell
Ställbart BTR
Det jag fortfarande är osäker på är turbo, 19t känns lite overkill för mig, vilken kam bör jag satsa på?, hur bygger jag om lmm så den får rätt mängd luft tillsammans med rätt mängd bränsle?, Behövs en 3" downpipe?, kikat lite på olika diffar och en slunga känns inte som min grej, så kikat lite på aussie locker, någon som har någon egen erfaranhet av det? Bussningar osv? vad rekomenderar ni att jag byter?
Det jag vill få ut av detta är väl ungefär 280-300 hk inte mer än så. Hur mycket jag tänker lägga är ingen ide att räkna på då det aldrig blir som man vill detta kommer bli ett längre projekt så massa pengar kommer inte läggas ut på en vecka :) Som bilen är nu är det bränsle och tändning chipp i den och uppställt laddtryck till ca 0,8 bar, Sachs kopplingen och lamellen är på väg hem och ska snart in :)
Jag har suttit och kollat runt väldigt mycket på olika forum om hur folk trimmat osv osv men det blir lite stökigt när all info är på 100 olika ställen så nu hade jag tänkt att sammanfatta lite mer.
Där av behöver jag lite hjälp eftersom jag är relativt ny inom volvo överhuvud taget.
Det jag har kommit fram till genom olika forum och sidor är väl detta, sen finns det mer saker att fundera över nedan.
531 topp
alu intercooler
öka laddtrycket till ~ 1 bar
Bosch -968 spridare
M90 låda
sachs 712 m. 6 puckad sinter lamell
Ställbart BTR
Det jag fortfarande är osäker på är turbo, 19t känns lite overkill för mig, vilken kam bör jag satsa på?, hur bygger jag om lmm så den får rätt mängd luft tillsammans med rätt mängd bränsle?, Behövs en 3" downpipe?, kikat lite på olika diffar och en slunga känns inte som min grej, så kikat lite på aussie locker, någon som har någon egen erfaranhet av det? Bussningar osv? vad rekomenderar ni att jag byter?
Bilar utan turbo suger!