Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Ja våld löser dessvärre inte allt, tyvärr. Med tanke på att bromsrören gick sönder så antar jag att dom va trasiga från början? :roll:

Jag tänkte ju såhär, att när jag ändå ska byta all bromsvätska så kan jag ju byta alla bromsslangar också då besiktningen har börjat antyda att det är dags att byta. Vänster bak är redan bytt för ett par månader sedan, det gick hur smärtfritt till som helst.

ja då borde ju höger gå bra också, men icke.. den jävla nippeln hade rostat fast i den gamla bromslangen så det var ju bara att kapa röret.. Kan säga att det krävdes mycket våld värme och 5-56 för att få ut den ur gamla slangen när den satt i skruvstädet.

Höger fram då? jodå den slangen vart tvungen att komma loss hel då det skall pressas nya imorgon. så.. slutade med att röret gick av :shock: En arg billackerare kanske vart orsaken :roll:

Kan ju glädjas över en sak, eller aah två. Dels har jag mammas bil så slipper stressa för det skall bli klart och sen på den tiden man körde Volvo 240 så rostade ett bromsrör av så då köpte man special verktyg och 5 meter bromsrör som man då vart förbannad över för det dels va dyrt och för att dom inte sålde mindre en 5 meter :) så behöver bara några nipplar för att fixa det:)

Bild
Bild

Sen så får jag byta drivaxeldamask höger fram med då den, ja sprutar fett i hela hjulhuset.
Japp fick mina slangar pressade igår.

Sen har det krånglat med nipplar och skarvningar och det ena med det andra men lyckades nog få till det, slutade med att jag bytte 1 rör ifrån pumpen till oket. Luftat systemet med 2 liter bromsvätska vet att det inte finns luft men pedalen kändes ändå konstig, men men :) Får testköra imorgon

Den gamla bromsvätskan vart kanske inte så fin.. bilden är den ändå utspädd med ren..

Bild

Tror bilen fick 50 hästar till nu :lol:
Bild

Fälgarna var så smutsiga så tvättade dom :)

Bild
Senast redigerad av 1 AnkaN7893, redigerad totalt 0 gånger.
Eftersom att vänster bakdämpare vart skrot ett tag och inte orkat hålla nivån så vart det självklart att byta den.
Nu när bilen stått upp pallad en längre stund verkar det som att den andra hade gett sig med så jag byte dom mot ett par bättre begagnade. Från en v70 AWD.

Va rädd att bilen skulle bli hög som ett hus då en vanlig awd är något högre en vad en R awd är. Dock så ser det helt perfekt ut nu, blev inte högre utan bara jämt hög och inte hängandes på ena sidan som innan.

Bild

Någon som vill köpa? fungerar inte, jävligt rostiga, läcker olja och är allmänt sletna :) 5000kr styck?
Nexus skrev:trevligt med stålomspunnet :D
Funderar på byta mina bakre med men såg jobbigt ut :P
Dämparna kan du nog förkasta till återvinningen :wink:

du har väll bara 1 bakre va? :) Bak har jag volvo orginal istället :) Fick bli så när det är bytt vid olika tillfällen :)

Du är alltså inte sugen på dämparna ;)?
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12

Slänger in en fråga och hoppas att den[…]

230fk går snålt

Skulle tro det är 984 box jag har Ok, jag t[…]

Går ryckigt vid jämn lite gas

Hej! Har en Volvo V70 2009 med D4204T som har g&ar[…]