Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

cybermunk skrev:Skulle satsa några kronor och byta säkringar i förebyggande syfte.
Låter som en bra idé faktiskt.

Ticken skrev:Skönt att du fick ordning på det där! Inge kul med konstiga elfel!

Du är förresten inte intresserad av en orginalvinge (utan bromsljus) för 600kr?

/Ticken
Hmm.. Det kan fan vara intressant. Vilken färg?

En polare med lite bättre koll än jag sa att motorn lät som att en ventil är paj, så idag blir det att köra hem den och sen lämna in skiten och hoppas det går på försäkringen, nu är jag trött på skiten :|

Fick i alla fall lite plåster på såren igår när en polares lillebrorsa skulle skjutsa oss i sin saab och lite kaxigt kör om en 940. Men det var en lite för mycket begärt av den stackars bilen, så vi lämnade efter oss ett fint moln med olja från växellådan :shock: Var lite lustigt att kunna följa oljespåret på vägen tillbaka sen :shock:
Tydligen går försäkringen för motor bara upp till 10 000 mil, så kanske är det här slutet på sagan om crumpets 960.
Nu står alternativen mellan:
Sälj
Skrota
Laga motorn (skulle gå på minst 10 papp hörde jag)
Byta motorn(kräver verktyg och kunnande jag inte sitter på, men priset på en ny 3.0l borde bli ungefär detsamma som att laga min 2.5 så isf är det ju givet)

Så.. Vad tror ni?
av Candypig
Precis, vad har hänt, motorn ska ju knappt vara inkörd ju (I) eller :roll:??
Av alternativen hade jag nog lagat eller bytt motor......men det är ju så j-vla dyrt :-(O)
Användarvisningsbild
av crumpets
Tomas88 skrev:Har jag missat nåt? Vad har hänt? :shock:
När jag skulle programmera in nya fjärrkontrollen skulle jag dra igång motorn 5 gånger snabbt på rad, så långt att start motorn går igång sa mannen på bilia(som troligen pratade i nattmössan), provade detta 4-5 gånger, alltså sammanlagt ca 20 gånger man drar igång startmotorn, stänger motorn en halv sekund senare, startar igång igen osv.
Något verkar ha tagit stryk av detta, så tomgången är ojämn och motorn ger ifrån sig ett klick-klick-klick-klick osv. under gång :(

Liten update hursomhelst är att en polares mor som varit yrkesförare de senaste typ 30 åren knutit på sig bra meckarkontakter under tiden och skulle höra runt imorgon vem som kunde tänkas fixa det till lite kompispris så just nu kör jag på spåret reparera :)
Användarvisningsbild
av Fluffen
Misstänker att du bröt strömmen så bilen kanske har tappat minnet med dålig tomgång som följd?
Tickandet kanske kommer från ventillyftarna som har fått dåligt med olja när du startade och stannade såpass snabbt?
Misstänker att du inte kört bilen varm efter att du kopplade in fjärrkontrollen?

Många antaganden där men det är bara lite ideer om vad det kan vara. :wink:
Användarvisningsbild
av crumpets
Fluffen skrev:Misstänker att du bröt strömmen så bilen kanske har tappat minnet med dålig tomgång som följd?
Tickandet kanske kommer från ventillyftarna som har fått dåligt med olja när du startade och stannade såpass snabbt?
Misstänker att du inte kört bilen varm efter att du kopplade in fjärrkontrollen?

Många antaganden där men det är bara lite ideer om vad det kan vara. :wink:
Kört sisådär 40 mil :) Tyvärr.

Det där med ventillyftaren är det nog mycket möjligt att du har rätt i dock, oljan var faktiskt rätt låg vid tillfället, fick fylla på den lite sen. Hoppas den går att pilla rätt..
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Hopp här var en lång tråd jag missat.. Bilen ser fin ut det händer mycket med den :-)-) Lite för mycket kanske, hoppas du får lagat den till en bra peng nu så du kan fortsätta åka direktörsvagn :-DD
Användarvisningsbild
av crumpets
Om ett par timmar körs den till en meckare som en vän rekommenderade som duktig :) Hoppas han hittar och kan fixa varför tomgången är så jävla svajig och om det där klickandet i motorn ska vara där eller ej...

Vilken ödesdag egentligen. Både min och kärrans framtid bestäms idag. Andra urval till högskolorna som ska försöka göra min reservplats till riktig är idag också :)
Användarvisningsbild
av crumpets
Polaren som körde bilen till mecken sa att det inte var ventil som var paj i alla fall, mer vägrar han säga.... (Han är dålig på att hantera makten att ha en hemlighet :| )
Jag kom in på skolan i höst i alla fall :) Maskiningenjör.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 47
Automatlådan fast i "P"

På med tändning, av med fläkten, l[…]

TjugoFJan Bakbok fixar biffen? Skickat fr&arin[…]

Vilken bränslebox passar?

Chippet står det Timos 2/7/9 series trim chi[…]