- tis 09 aug 2016, 10:04
#1099587
Det är väl datorn till sprutet som begränsar, mycket möjligt den ger sig runt 10 V?
Jag har faktiskt fått fel på diodbryggan i min 240 för många år sedan. Den hade den inbyggda voltmätaren så jag såg plötsligt på motorvägen att mätaren stod i botten. Min första tanke var att mätaren pajat, men jag fattade snart att något annat var fel. Jag lyckades ta mig hem, sista biten i 50 km/h, vilken var vad bränslepumpen mäktade med antar jag. Mätte 6 volt på batteriet när jag kom hem så bilen körde nog sista biten hem på ren vilja. Det var mekaniskt sprut i den dock.
Men någon djupurladdning ska nog batteriet klara.
Jag har faktiskt fått fel på diodbryggan i min 240 för många år sedan. Den hade den inbyggda voltmätaren så jag såg plötsligt på motorvägen att mätaren stod i botten. Min första tanke var att mätaren pajat, men jag fattade snart att något annat var fel. Jag lyckades ta mig hem, sista biten i 50 km/h, vilken var vad bränslepumpen mäktade med antar jag. Mätte 6 volt på batteriet när jag kom hem så bilen körde nog sista biten hem på ren vilja. Det var mekaniskt sprut i den dock.
Men någon djupurladdning ska nog batteriet klara.
Kör nu: Tesla Model 3 LR, Volvo 850 Turbo -94
-> Garagetråd! <-
Tidigare bilar: Volvo 240 B200E -89, Volvo 960 B6304F -94, Volvo V70N B5254T -05, Alfa Romeo Giulietta 1,3T -13, Volvo 850 B5252S -96, Volvo 940 B230FB -93, Alfa Romeo Giulia 2,0T -18

Tidigare bilar: Volvo 240 B200E -89, Volvo 960 B6304F -94, Volvo V70N B5254T -05, Alfa Romeo Giulietta 1,3T -13, Volvo 850 B5252S -96, Volvo 940 B230FB -93, Alfa Romeo Giulia 2,0T -18