Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ticken
Aha okej, men vilken fjärr är det till 960? För jag har den modellen med röd kant runt med en liten röd diod på.. dom säljs tydligen inte längre, skitdåligt..

men om du e duktig på att lacka så måste jag tipsa dig om en tråd jag ska starta här om ett par dagar, det är så att jag köpt en orginal 945 vinge som jag ska göra iordning med lack å montering och så.
vore kul om du ville hjälpa till med lite tips och så, jag har typ aldrig lackat nått :)

/Ticken
Tyvärr är jag ingen höjdare på lackning heller... Det är bara sån där bättringsspray. Mitt enda tips är väl att ha på så mycket klarlack så du tror att det är för mycket, det ser vitt mjölkigt ut innan det torkat men det blir grymt sen när det torkat.

Vet faktiskt inte vilken fjärr det är :S De skulle beställa in den till fredag sa de. Får se då :)
Användarvisningsbild
av Ticken
okej, du får lägga upp en bild på den när du fått den :)

men tänkte iaf åka till volvo och köpa lackfärg. undrar förresten om dom har på sprayburk..? vet du det?

/Ticken
Det ska de ha i alla fall! När jag mailade och frågade om vinge sa de att man kan lacka den med bättringsfärgssprayen bara. Så... Bara att be om sån i din färgkod antar jag :) Så får man en liten sprayflarra med lackens färg och en med klarlack.

Är riktigt sugen på att skaffa vinge bara för syns skull, tycker sedanderna ser så attans tomma ut där bak utan nåt alls, men det känns lite dyrt för en rent kosmetisk grej :/
Användarvisningsbild
av Ticken
Jo jag håller med! Det är därför jag väntat så pass länge som jag har gjort med min. När jag har spanat på blocket så har dom legat runt sisådär 1000 - 1500 kr, och det tycker jag är alldeles för mkt!
När det bara är en kosmentisk grej lixom.. den jag hittade kostade iaf 500 spänn, som hittat tycker jag. det kan man lägga på nått helt onödigt lixom. det enda är väl att jag hade velat ha den med bromsljus i, men det blev utan.. så för att kompensera det så tänkte jag sätta en lång list med dioder på insidan av bakrutan högst upp som inte syns när man inte bromsar pga toningen..
blir nog riktigt coolt :)
vad hette din färgkod förresten?

/Ticken
Jo precis, har tänkt samma.
Min färgkod är 418! Måste säga att jag är riktigt nöjd med den :)

Igår skruvade jag dän vänster framhjul för att tvätta fälgarna, men insåg rätt fort att jag nog kommer orka högst en fälg om dagen. Jävlar vad det var tradigt... Sen har lacken blivit lite flagad på ett par ställen också, men eftersom det ändå var alu under så syntes det inte så mycket när man gned med stålull :)
Skulle satsa några kronor och byta säkringar i förebyggande syfte.
Användarvisningsbild
av Ticken
Skönt att du fick ordning på det där! Inge kul med konstiga elfel!

Du är förresten inte intresserad av en orginalvinge (utan bromsljus) för 600kr?

/Ticken
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 47
Automatlådan fast i "P"

På med tändning, av med fläkten, l[…]

TjugoFJan Bakbok fixar biffen? Skickat fr&arin[…]

Vilken bränslebox passar?