Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
Har varje gång jag bytt hjul på den haft problem att hjulen sugit fast så pass att jag behövt använda tillhyggen för att få loss flera av dem.

Har stålborstat och använt pasta men har inte velat hjälpa.

Så nu inför skifte till vinterhjul så testade jag köpa en en navslip till mutterknacken.
Vi får väl se i vår om det hjälpt men jag är nöjd med resultatet i alla fall.
IMG_7239.jpeg
IMG_7239.jpeg (2.29 MiB) Visad 4335 gånger
IMG_7271.jpeg
IMG_7271.jpeg (143.25 KiB) Visad 4335 gånger
IMG_7270.jpeg
IMG_7270.jpeg (76 KiB) Visad 4335 gånger
IMG_7269.jpeg
IMG_7269.jpeg (128.61 KiB) Visad 4335 gånger
IMG_7268.jpeg
IMG_7268.jpeg (84.48 KiB) Visad 4335 gånger
Användarvisningsbild
av Erik Å
Stryk ett tunt lager universalfett på monteringsytorna innan du monterar hjulen så slipper du att de rostar fast.
Använd dock inte kopparpasta, den "kryper undan" efterhand så efter ett tag kan bultarna sitta lösa. Känt problem :oops:
Användarvisningsbild
av Micce1980
Ja f-n vad det såg ut

Kör med en en sådan här men kör väl inte så mycket i saltslask eller så heller så mina har hittills inte blivit så illa och varit sätta att få "plåtrent"

.
shopping.jpeg
shopping.jpeg (4.48 KiB) Visad 4275 gånger
Användarvisningsbild
av Brainy
Som synes på förebilden så har jag använt pasta med överflöd med det här inte hjälpt. Fungerat klockrent på övriga bilar men inte på denna. Så nu fick det bli både navslipen och sedan på med pasta före återmontering. (Inte kopparpasta, någon från Biltema. Kan den heta metallpasta?)

Micce: ja en sån där hade nog varit betydligt billigare.
Men äh, den här slipen ska jag förhoppningsvis kunna ha i 20-30år.
Användarvisningsbild
av Ted68
Otroligt att det kan bli så mycket rost när du har använt pasta. Jag stryker på ett tunt lager kopparpasta och det är noll rost till våren. Eller keramisk pasta har jag med använt med lika bra resultat
Användarvisningsbild
av Erik Å
V70 efter 24 år med universalfett som korrosionsskydd..
Nej vänta, skivan är nog bara fyra år gammal :-) Men fälg och nav är original
nav.jpg
nav.jpg (408.63 KiB) Visad 3975 gånger
fälg.jpg
fälg.jpg (379.46 KiB) Visad 3975 gånger
av Lövet
Brukar inte smörja ngt men slipar rent. Inte haft hjul som suttit kvar en enda gång. Märkligt att du fått så stora problem. Men är inte Gävle ett elände i största allmänhet fuktmässigt? Min bild är att temperaturen pendlar kring nollan halva året men jag kanske bara är fördomsfull ;-)
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Beställt hem olja för ett "mell[…]

För mycket camber 940.

Vet inte hur dess a fungerar men ger ställb[…]

Vilken mjukvara har ni?

Nej, helt enligt plan. Syftet var ju att allt[…]

Blanda inte ihop EQE och EQS. :-) De må se […]