Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Oj glömt att uppdatera igen...

Färdigskuren solfilm monterad fyfan säger jag bara så mycket jobb och ändå så lyckades jag få in lite skit mellan filmen och rutan men ändå,
Det blev ju bättre än brorsans solfilms jobb på hans 940 med biltema film och vi båda hade ingen som helst erfarenhet innan. Det blev ungefär lika som i min photoshopade signaturbild.

Och
Så har den äntligen fått olja och filter bytt inte en kilometer för tidigt.
Får se om jag laddar upp bilder på detta.

hmm kanske jag skulle göra en tråd om den andra saken från nittonhundra fyrtio ett eller två vi är inte helt säkra (skattefri iaf :lol: ) men det är ju ingen Volvo men hjärtat i den är ju i och för sig numera från Volvo...
Nja det är inte helt glas klart se bilder längre ner.

Den inköpta telefonen vid närmare inspektion av batteriet hittades detta troligen är en av följderna att oönskat vatten har hittat in även den medföljande telefon luren var skadad tur jag hade sparat några från någon våra gamla lång volvos.
BildBild

Efter lite reparation av ledningsbanan, en säkring och byte av battericeller till några bättre begagnade så startar den som den skall. Tyvärr tänds inte den lila gröna lysdioden längre :( som indikerar nät service.
Bild

Nya torkarblad längs fram på bilen.
Bild

Tonat rutorna.
inga bilder

Tvättat bilen.
inga bilder

Oljebyte en 17mm till oljepluggen minns inte om det var 13mm på skruvarna till hasplasten/stänkskyddet.
Här rinner gammal olja ut när jag tar lös oljefiltret. Oljan svartare än kaffe som var ny för 10.411km sedan.
BildBildBild

Nytt filter Volvo original såklart ny olja använde en hel 5W-40 Shell helix dunk och fyllde resterande ca 1,6 l med 10W-40 Q8 oljan. Totalt rymmer den 5,75 liter.
BildBild

Bilder på toningen.
BildBildBild
Här var det tomt men jag bjuder på en bild från i fredags förra veckan den sista september (som inte bryter mot fotoförbudet som förövrigt gäller de bilder som "jag inte har tagit :roll: " på hur min dröm fasad på mitt dröm hus skulle kunna se ut)
Bild
Så ser det ut i google maps street view
http://g.co/maps/57mbx

Så kanske ni förstår vad jag menar...
Bild
Nej det gör det väll inte, men jag kan väll säga att jag har för ett tag sedan sålt mina gamla vinterdäck på plåt fälg där rubb och stubb är slut alltså fälgarna var skit rostiga och dubben var det bara någon enstaka kvar.
Så just nu har jag inga vinterdäck, jag ska nu till helgen leta om jag hittar några hemma, om jag inte minns helt hel så ska det finnas ett set till pappas gamla V40 som jag kanske kan knycka och sen ett set 740 turbo fälgar att sätta däcken på.
Sen kanske man skulle ta och åka till biltema och köpa snökedjor så att det finns i bilen om man vill på äventyr.
Sen har jag tänkt på att spruta lite rost skydd under bilen.

Bild
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 14
Shims under "bladfjäder"

På Sweedspeed är det några som by[…]

Kör Ctek Njord med lastbalansering

Baklucka låser ej