Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Nej det ser inte bättre ut :D Blir ett intressant projekt hursomhelst.

Som annat projekt har jag funderat lite i banorna att göra en 960 DRIVe på skoj. Kolla upp vad de gjort ungefär för att sänka förbrukningen så på de ordinare drivemodellerna. Lättare fälgar, smala lättrullade däck, en liten sänkning och sån där lågfriktionsolja och shizz. Skulle ju fortfarande inte bli en snål bil, men jag gillar roliga projekt så jag är sjukt sugen bara som en plojgrej :)
Användarvisningsbild
av Ticken
hehe jajjemen, utan att tveka. kör på 98/vpower som det e nu.

men det här med nirat är inte 100 än lixom, får se hur det blir med det. i vilket fall som helst blir den ett nytt chip å mera ladd :)

du ville ha hjälp med blåa dioder i brädan?

är inte 100% hur det ser ut i 960 om jag ska vara helt ärlig. men tittar gärna "irl" på bilen nångång och kan kanske komma med nån idé hur man gör.

/Ticken
Gärna det ja :) Har tittat lite själv men hittar fan inga skruvhål så det vore grymt med lite hjälp! Får ta det när din kärra funkar igen då kanske 8)
jag kollade när Volvo killen bytte lampor i min ( den svarta 960 ) ( kostade 320:-) och han kliade sej bra i huvet..
fick gå o läsa på .. hemligheten satt i att man måste ta bort träpanelen.. sedan sitter det 2luckor
ovanför mätarna ( i den svarta plasten ) öppna dom och hitta 2 skuvar..skruva loss och du kan fälla fram hela mätarpaketet.. hmm skulle gett dom blå dioder att sätta i istället.. tror jag tar en sväng in med den blå S90an
och ger dom en näve blå dioder :lol:
Så... Idag fick det bli nya torkare (satan vilken skillnad det blev, de förra hade ju liksom allt annat stått i solen ett jävla tag och var torkade och jävliga och verkade inte sluta tätt emot rutan så det blev alltid vatten kvar), samt påskruvande av de nya skyltarna.
Tyvärr var framskylten ett jävla projekt att få på... Det är en sån där anordning där man kan svänga upp skylten för att koppla in motorvärmare, och skruven som agerade lås gick sönder pga rost, och volvo kunde inte skaffa fram en ny eftersom de inte kör med sånt längre :evil:
Så det fick bli en egen improviserad variant som fungerar... Någorlunda. På sin höjd. Men skiten sitter där den sitter i alla fall.
Nån som har nån aning om andra ställen som kan sitta på en sån skruv?

Nu är även dragkroken målad med svart hammarlack också! Ser riktigt fint ut :) Skönt att slippa ha den där rostiga och jävliga svansen bakom bilen.
Användarvisningsbild
av Ticken
Sweet :) nya skyltar gör ju mkt på bilen :)

När jag fått ordning på min lilla krockskada så ska jag måla lite jox med hammarlack jag med, rejsigt värre!

/Ticken
Ja, det får den verkligen att se nyare ut :)

Har märkt att det börjat flaga lite där jag kört med bättringssprej på ett par ställen nu :| Blir det värre får det väl bli att slipa ner och fixa om ordentligt antar jag. Hoppas dock att det håller sig i shack.

Beställde fjärr på volvo idag också! Blir grymt. Fick ju bara med en nyckel och ingen fjärr från förra ägaren, så larmet har ju inte funkat och fjärr är ju alltid nice hursomhelst :)
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 47
B30a i en 740?

men bortsett från regg, så undrar jag […]

Bakbok? Tog ett tag att förstå men du […]

Xc60 Polestar vinterdäck?

Vinterdäck som passar finns det gott om, f&au[…]