Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av FyoDisco
Haha jo jag vet. Är lite svårt dock då jag inte har någon annan bil att köra för tillfället då 940:n står i garaget och 240:n behöver jag, men nu är jag lite rädd för att köra den. Eller hur lång tid att kan det ta att åtgärda detta läckage? Går det relativt fort och smärtfritt så kan jag göra det på garagetuppfarten.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Jag har faktiskt aldrig skruvat på bakaxeln själv, men tillvägagångssättet är ju att hissa upp baken så du kommer under bilen, skruva loss avtappningspluggen och låt oljan rinna ut(tips: ha något att samla upp oljan i :P), sen skruva loss kåpan, byt packningen, dit med kåpan och fyll på ny olja.

Skulle kunna tippa på att det är kanske en timmes arbete eller så.
Användarvisningsbild
av FyoDisco
Det läcker bakåt på axeln ser det ut som.

Verkar inte vara så farligt mycket jobb så det borde jag kunna fixa. Vad för olja bör jag ha i bakaxeln? Är det också en packning som sitter på slutväxeln som bör bytas, eller?
Användarvisningsbild
av FyoDisco
Hmm, ingen aning om jag har lamell eller slungdiff. Hur kollar jag det?

Är det denna packning jag ska ha? http://www.acm-ab.se/packning-bakaxelkapa/2512-0 http://bakaxel.se/packning-bakaxellock.html

Är det någon mer packning där också? Typ på påfyllningspluggen?
Användarvisningsbild
av FyoDisco
Jag kröp in under bilen för att kolla närmare och det är svårt att se exakt varifrån det läcker eftersom det är väldigt blött, men att det läcker någonstans är helt säkert. Jag tycker att det ser ut att läcka från någon sensor, eller vad det nu än kan vara, som sitter högst upp på locket ovanför påfyllningspluggen. Ingen aning vad det är för något men det är någon kabel som går in där.

Bild

I väntan på bättre tider så tog jag och sprejade på rostskyddsmedel på vissa ställen. Bland annat i balkarna och dräneringshålen. Det ser inte så farligt ut men lite rost finns det säkert. Detta fixar ju inte rosten men det är bättre än ingenting.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 18
Xc70 aut Vxlåda awd d4 2016

När bytte du oljan in automatlådan sena[…]

V60 sliter däck bak

Har en v60 CC awd'16. 23 tusen mil. Sliter dä[…]

Problem med trafikinformation RTTI