- tor 19 nov 2009, 12:06
#343431
Näe, en nackdel med oilsludgeproblem har ju varit att kedjan slits snabbare pga otillräcklig smörjning.
Trots att jag har uppdaterad vevhusventilation i min och den har gått igenom 2st engineflush så fick det grävas rätt bra i tråget bara för att komma ner till silen. Oljegeggan var tydligen inte att leka med.
Min teori är att engineflushen är värdelös och att oljegegget legat där sen innan jag bytte vevhusventilation.
Vet inte om jag skrev att jag fick ett rejält stenskott in nya vindrutan?
Det small i alla fall till rejält och är det största stenskott jag någonsin fått, inte någon lossad dubb från bilen framför direkt.
Själva märket var nästan 1cm i diameter och det hade direkt stuckit iväg 3st sprickor som var 2 till 3cm långa.
Det satt rätt så tacksamt till, långt ner på passagerarsidan, så jag hoppades på att dom skulle kunna laga det tillräckligt bra för att det i alla fall inte skulle spricka upp mer, Att de skulle få det att synas mindre var inget jag räknade med då det var så pass stort och redan hade börjat spricka upp.
Med facit i hand så är jag groteskt imponerad! Senast jag lagade en ruta så var det ett betydligt mindre stenskott och det syndes det inte ens att det var lagat. Dock så frågade ju en annan bilglasmästare om det var dom som lagat det stenskottet för isådanfall hade dom fått ta in den och göra om det :twisted:
I alla fall. Av det stora stenskottet så syns inte märket alls längre och av sprickorna så är det bara en kvar. Den är ca 1cm lång och tunn som ett hårstrå, hade det inte varit för att rutan är helt ny så tror jag att det varit en repa i mängden i rutan och att jag över huvud taget inte lyckats se den. Nu fick jag leta lite innan jag lyckades se den.
Sambon trodde att dom hade bytt vindruta 8)
200kr, som hittat!
mvh
Anders