Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Schmoyoho
White skrev:Går det inte med grillkrydda? :mrgreen:
Salladskrydda hade varit mitt första val när det gäller ventilsallad.
Lucif3r skrev:Spela roll, motorn kommer ju rasa i vilket fall :roll:
Frågan är ju vad som är värst: köra motorn och hoppas att ts kommer ihåg efterfylla olja och hålla tummarna att kamremmen inte går av, eller kasta pengar på att byta remmen och se om den klarar sig genom en besiktning. Jag har själv syskon som nätt och jämnt kan tanka, också med en bil som tar olja. Long story short så blir oljenivån inte kollad oftare än när jag gör det själv.
White skrev:Det har du iofs rätt i...

Kanske fylla den med fogskum? :roll:
Brukar man inte säga det att ett ägg eller två i motoroljan tätar läckage?
Senast redigerad av 1 Schmoyoho, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Schmoyoho skrev:
Salladskrydda hade varit mitt första val när det gäller ventilsallad.
Lucif3r skrev:Spela roll, motorn kommer ju rasa i vilket fall :roll:
Frågan är ju vad som är värst: köra motorn och hoppas att ts kommer ihåg efterfylla olja och hålla tummarna att kamremmen inte går av, eller kasta pengar på att byta remmen och se om den klarar sig genom en besiktning. Jag har själv syskon som nätt och jämnt kan tanka, också med en bil som tar olja. Long story short så blir oljenivån inte kollad oftare än när jag gör det själv.
White skrev:Det har du iofs rätt i...

Kanske fylla den med fogskum? :roll:
Brukar man inte säga det att ett ägg eller två i motoroljan tätar läckage?
Ja kanske det funkar också iaf så har jag även hört att ägg i kylaren också stoppar läckage, det vet jag ju inte om det är sant/fungerar men ingefära fungerar en kompis har provat :)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Ja det fungerar nog också skulle jag tro. :mrgreen:
av Lillarapunzel
Hahahahaha ni är ju för roliga! (R) (R) (W)
Men grill- eller salladskrydda blir det inte, för det tål jag inte! Får bli kanel eller paprikapulver istället! :mrgreen:

Förövrigt har jag och pappa kommit överrens om att jag måste komma igång med övningskörningen ordentligt nu. Så vi ska köra Blå trots kamremmen och ev. oljeläckage. Den går trots allt helt okej i hastigheter under 100 km/h typ. Det får bara eller brista, bara jag kan övningsköra. Däremot kommer vi inte köra hästsläpet med den, det anser vi vara lite för riskfyllt, då släpet också bara är enaxlat.
Besiktning är förövrigt inget problem, den är besiktigad till 31 maj 2017.
  • 1
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 159

Lyten tillverkar litiumsvavelbatterier, inte litiu[…]

Jag har individuellt läge med eko som bas men[…]

Förardisplay xc40 -23.

Ganska nybliven ägare till en xc40 elbil -23.[…]

XC70 2016