- tor 07 jan 2016, 21:27
Ja det förstod jag ibland är det bra med elektroniskt gasspjäll
Jo vitryker gör min med nu ganska skapligt men det är först när jag gasar till som den svartrycker som bara den räcker att jag jämt gasar lite så bluddrar den och ryker svart. Ska ta och byta tändstift på den jag vet inte när det är gjort senast.
White skrev:Du ska väl kunna mäta dig fram till om tempgivaren funkar?Ja det kan jag ju göra men det är just att har ingenstans att vara utan då måste jag stå och mäta i den här bitande kylan :( men det går ju rätt fort att mäta den.
Lucif3r skrev:Att du inte kan tomgångsgasa höger än 4200rpm är för att bilen är spärrad för just det ;)
Jag har aldrig gjort en riktig kallstart på min V70, men den brukar kunna vitryka skapligt duktigt om den stått 1-2h ute i kylan. Den har aldrig svartrykigt något dock. Tryckarna kan slamra en del också, men det är ju för att oljan är så seg. 0W-40 vore nog mest optimalt för utestående bilar skulle jag tro.
Ja det förstod jag ibland är det bra med elektroniskt gasspjäll

Jo vitryker gör min med nu ganska skapligt men det är först när jag gasar till som den svartrycker som bara den räcker att jag jämt gasar lite så bluddrar den och ryker svart. Ska ta och byta tändstift på den jag vet inte när det är gjort senast.
Nuvarande: S40 T5 sport MY04
Tidigare S70 2,5T MY99 (skrotad)
Tidigare S70 2,5T MY99 (skrotad)