Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Midsommar

Status: Påställd
Igår blev det till att göra en rejäl avfettning med lacknafta och en rejäl hand tvätt och sen massa vax så nu glänser lacken trots att det finns lite rost fläkar så ser den fin ut.
Nej man kanske skulle gå ut och se om man kan städa undan lite...
Bilprovningen: FAIL!!!
Avgasvärden
CO/K-värde: 0.0
CO 2500: 0.0
HC: 0
Lambda: 1.0

Bromsar
Vä fram: 2.1
Hö fram: 2.7
Vä bak: 1.1
Hö bak: 1.1

Notering från besiktningen 2011-06-29
Beskrivning
  • Färdbroms bromsskiva fram vänster rostangrepp/liten anliggningsyta
  • Styrled yttre, båda sidor glapp
  • Bromsslang bak höger nöter mot annan detalj
Bilprovningen: GODKÄND
Besiktningsprotokoll: EFTERKONTROLL BE (inkl. 2009/40/EG)
Besiktningen är utförd i Falun
VOLVO 965-931 E 2,5-PKT 1995

Vägmätarställning: 364630

Godkända poster:
  • Styrleder
    Bromsslang
Bromsvärden:Vänster bak 1,1 Höger bak 1,2

BESIKTNINGSRESULTAT
Fordonet har godkänts vid kontrollbesiktning.
Ytterligare information, se protokollets baksida.

AB Svensk Bilprovning
2011-07-30
RAHO (ERIS)
Det var ju visiligen ett tag sedan har bara glömt att uppdatera sen så har jag införskaffat nya stänklappar fram och nya torkarblad till strålkastarna och ett ojlefilter, orginal delar självklart.
En liten update för någon vecka sedan var jag in på volvo och beställde färdigskuren solfilm.
"nej, tyvärr den artikeln har utgått" jag blev grymt besviken tills "men, det finns en ersättare"
Den beställde och jag några dagar senare hämtade jag ut filmen och betalade och tänkte "O nu jävlar ska det bli mörkt"
Väl hemma så undrade jag om det inte fanns en monterings anvisning i förpackningen och mycket riktigt så gjorde det de (på norska) ihop rullad med film arken.
Men då reagerade jag på att fan vad konstiga de ser ut kollar på förpackningen om jag verkligen fått rätt film på volvos lapp står det mycket riktigt 745/945 och det stämmer ju men vid närmare inspektion på förpackningens lapp står det S40 -96 WTF!!!
Åkte in till volvo igen och sa att den var omöjlig att montera och på visade att den var för S40 "den måste ha blivit fel märkt vi beställer en ny"
Några dagar senare in på volvo igen och får till svar "det kom en till S40 film de måste ha märkt ett helt fack fel nere på central lagret"
De har nu blivit upplysta på lagret att det är felmärkt och rätt film kommer förhoppningsvis någon gång före snön...
(Så om du råkar läsa detta och har sommarjobbat på volvos lager och bara råkat märka solfilm gör mig då en tjänst och slå dig själv... :mrgreen:)

Och bilen har fått en komplett biltelefon som jag hittade på D.A.K-marknaden i Falun som ska konverteras till en 70cm amatörradio nämligen en Ericsson Hotline 450 combi men det skulle ju vara så mycket grymmare att ha volvo's modell på den så om någon har en volvo lur att ge bort hör av dig via PM batterier vill jag också ha
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 14

Det är förvånansvärt må[…]

Hörs ljudet inne i kupén under kö[…]

Bud från utländsk intressent för[…]

Ja en får gratulera. Blev slutsumman godtag[…]