Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
Skulle inte förvåna mig ifall hon har en sådan tur att om remmen smäller av så skulle motorn klara sig oskadd. Släng in några hästskor och några fyrklöver i bilen det ska väl iaf ge tur med sig, så ska du nog se att det bara är att tuta och köra :D
vol:-)
av Lillarapunzel
White skrev:Äh, va fan! Bilen går ju bra nu, bara tuta och köra! :-)-)
Skrev det för typ en sida sedan ;)

Tänker inte köra med hästsläp, nej. Däremot kommer den att få vara "nödlösning" vid enstaka, kortare sträckor om max 3 mil t.o.r. tills kamremmen byts tänkte jag :D
Användarvisningsbild
av Lucif3r
DayDreamer skrev:Skulle inte förvåna mig ifall hon har en sådan tur att om remmen smäller av så skulle motorn klara sig oskadd. Släng in några hästskor och några fyrklöver i bilen det ska väl iaf ge tur med sig, så ska du nog se att det bara är att tuta och köra :D
Njae, det har inte så mycket med tur att göra, utan ren och skär design. Det finns helt enkelt inte utrymme för osyncade kam/vev rörelser. Det räcker ju med ynka 2-2.5 kugg fel på remmen så slår ventilerna i kolvarna. Tänk då om kammarna tvärstannar i säg 2000rpm, tar inte många microsekunder innan katastrofen är ett faktum då :roll:
Enda "trösten" i det här fallet är att det bara är 10V istället för 20V :roll: Så så tillvida kan man komma "lindrigare" undan med färre krökta ventiler... Men helt oskadd? Näe, det är större chans att vinna på lotto...

Hade det däremot varit en gammal 8V rödblockare så hade den nästan garanterat klarat sig oskadd, förutsatt att toppen inte blivit planad flera meter givetvis. Lutningen och det stora förbränningsrummet på 8V rödblockarna gör att ventilerna mer eller mindre inte kan slå emot kolvarna. Men så är inte fallet på DOHC motorerna...

White: your sarcasm is lost on this one :roll:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lucif3r skrev:
DayDreamer skrev:Skulle inte förvåna mig ifall hon har en sådan tur att om remmen smäller av så skulle motorn klara sig oskadd. Släng in några hästskor och några fyrklöver i bilen det ska väl iaf ge tur med sig, så ska du nog se att det bara är att tuta och köra :D
Njae, det har inte så mycket med tur att göra, utan ren och skär design. Det finns helt enkelt inte utrymme för osyncade kam/vev rörelser. Det räcker ju med ynka 2-2.5 kugg fel på remmen så slår ventilerna i kolvarna. Tänk då om kammarna tvärstannar i säg 2000rpm, tar inte många microsekunder innan katastrofen är ett faktum då :roll:
Enda "trösten" i det här fallet är att det bara är 10V istället för 20V :roll: Så så tillvida kan man komma "lindrigare" undan med färre krökta ventiler... Men helt oskadd? Näe, det är större chans att vinna på lotto...

Hade det däremot varit en gammal 8V rödblockare så hade den nästan garanterat klarat sig oskadd, förutsatt att toppen inte blivit planad flera meter givetvis. Lutningen och det stora förbränningsrummet på 8V rödblockarna gör att ventilerna mer eller mindre inte kan slå emot kolvarna. Men så är inte fallet på DOHC motorerna...

White: your sarcasm is lost on this one :roll:
Vem vet hon kanske har sådan tur så att kammarna och veven fortfarande synkar efter att remmen brister så att allt bara stannar lugnt och fint :wink: Nej men vet iaf att det är absolut inte många kugg som det får stå fel innan det blir skrot och att det är snudd på omöjligt att det bara stannar utan skador när remmen brister.
av Gelis
Nu är jag nästan övertygad att människan driver med oss, inte ens säkert att det är en hon bakom tangentbordet.
Om det nu är en tjej så sitter hon säker och asflabbar åt raseriutbrotten och elaka kommentarer från somliga.

Men men det är kanske det som gör den här tråden så kul att läsa.
av Lillarapunzel
Gelis skrev:Nu är jag nästan övertygad att människan driver med oss, inte ens säkert att det är en hon bakom tangentbordet.
Om det nu är en tjej så sitter hon säker och asflabbar åt raseriutbrotten och elaka kommentarer från somliga.

Allt jag sagt om mig själv i den här tråden är sant, ja. Så ja, jag är tjej 18 år gammal och har en egen häst. Samt bor utanför Sthlm.
Men ja, det är nästan lite underhållande att ni kan bli så förbannade på ett internetforum, på en person ni öht inte har någon relation till.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Gelis skrev:Nu är jag nästan övertygad att människan driver med oss, inte ens säkert att det är en hon bakom tangentbordet.

Håller med, av någon anledning tycker jag att denna tråden är kul att läsa :-DD
av Lillarapunzel
DayDreamer skrev:

Håller med, av någon anledning tycker jag att denna tråden är kul att läsa :-DD
Fast du vet ju iaf att jag inte ljuger om vem jag är ;)
  • 1
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 159
V60 sliter däck bak

Är i samma sits....de sliter insida bak! Ve[…]

Nya Volvo XC70 PHEV

En förbränningsmotor och 3st elmotorer, […]

Kolla tändstift och tändspolar änd&[…]