Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Ja det är väl betydligt lättare att mixtra med laddtrycket på din bil än vad det är på min jag får bara en massa felkoder som följd om jag skulle ge mig på det. Inte var den så dyr heller du får köpa den till bilen som en start på det nya året sen :wink:
Nej, vad jag vet använder den ingen mapsensor. Om man reglerar laddtryckt på detta sätt eller skruvar wastgatestången kvittar på 940, den har ju ingen magnetventil som
"pratar" med styrenheten. Jag har redan ökat laddet genom hårdare tryckklocka (0,62bar), men sedan vill jag ha något lättjusterat den sista biten.
Skulle tro att den använder LMM och gasspjällslägesgivaren för att beräkna ut laddtrycket ?:-/ Vet faktiskt inte men något måste den ju använda sig av för att veta när laddtrycket kommer annars skulle den helt plötsligt gå magert när du får laddtryck.
Har börjat ta tag i tröskeln där lacken hade sprukit. Har avfettat, tvättat och torkat med Aceton (Thinner får inte säljas till privatperson längre). :???:
Har även hunnit med att maskera upp där som absolut inte får komma färg, sedan "skugglackar" jag ut det på tröskeln så jag inte får någon maskeringsskarv.
Kommer bilder senare i dag. :)
  • 1
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 291

Den där motorn ska väl ha 98 oktan, om m[…]

En bensinmotor tror jag mår betydligt bä[…]

Trasig Renault Scenic

Pågen har varit här och lämnat bil[…]