Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
Det ända som skiljer armarna åt om man tar bort kåpan är längden. Annara ser de exakt lika ut. Jag var inne på flytta över kåpan till 740 armarna men det krävde lite modifiering så då smacka jag på de lite längre istället :D
Användarvisningsbild
av päpplet
Snart kommer ni väl och påstår att flatblade torkarblad är skitsnyggt också :lol:
Användarvisningsbild
av Nexus
Nä där går fan gränsen. Fast jag har det på V70 i "undersöknings syfte" kosta gratis mot skriva en rapport om hur de har fungerat.
Användarvisningsbild
av päpplet
varit ute på långresa upp till älvdalen idag :) bilden är tagen uppe på trängsletdammen
Bild

Anledningen till att jag var dit var denna här som fick följa med hem och jag blev 700 spänn fattigare :)
Bild
Lucif3r skrev:Vad är det där för turbo? Den ser ju mindre ut än min löljiga 12t!
Garrett TB03 heter den och ska tydligen vara större än den som sitter org på 940 :)
Tillståndet för min nuvarande turbo blev raskt sämre då oljeförbrukningen steg till närmare 1l/100mil samt att hela bakänden på bilen är oljefläckig så ett byte blev smått akut.

Arbete gjort igår och idag:
Bild

Utomhusarbete i vårsolen är inte fy skam de inte :) (var naturligtvis mulet när jag tog kortet...)
Bild

Grenröret loss, massa svordomar och ombockade nycklar kvar innan jag fått loss oljetrycksröret från blocket som gömt sig bakom oljefiltersförflyttaren...
Bild

Nåja, en liten tröst att man kör ET iaf ;)
Bild

Något röten ljuddämpare...
Bild

som även den läcker en aning olja :mrgreen:
Bild

Såg även att jag har mer saker som lär kopplas in :D
Bild

Gissa vilken turbo som satt i bilen :lol:
Bild
Visade sig att slangen till wastegaten var nästan helt av så den har spytt ur sig olja över hela turbinhuset. Mystiskt nog har den laddat under kontroll så antingen har wastegaten rostat fast öppen eller så är intercoolern trasig...
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 11
Bromsok kärvar

Inte ovanligt att det nöts hål på[…]

Acproblem Volvo 940 -98

Funderar lite på risker med att åka […]

. Nån som har tips för vänster si[…]