- tor 03 nov 2011, 00:23
#583267
Händer inte mycket här.
Bilen har stått still den senaste tiden.. i väntan på pengar för att fixa koppling.
Under tiden har jag haft lite funderingar ang. byte till annat sprut.
Och kanske lite Andninghjälp.
Började väl med att ja hitta en 530 topp som ska planas, som nu är småportad. Dock utan spidarhålen i toppen som min som jag har nu har.
Så då funderade jag hurfan jag skulle göra med spridarna när jag bytt topp.. då kom jag på att man kanske ska byta sprut medans man ändå håller på?
Då kom ju såklart lh2.4 upp i huvudet direkt, men efter lite efterforskningar så är det mycket mer jobb än att byta till lh2.2..
Och lh2.2 härvor har jag liggandes, samt insug och allt annat som behövs.
Men då kommer nästa problem, tändningen. Det jag försöker få reda på nu är om den brytarlösa tändningen som sitter i nu funkar ihop med lh2.2 ?
Tror det kallas EZK- nånting..
Är det någon som vet om detta fungerar?
Och om det fungerar, så kan det hända att det åker på en turbo.
Som tätt följt av ett 2,5" system. Som ändå har varit en plan om det inte kommer i nån turbo.. då blir det ett extraktorgrenrör istället
Och om det inte fungerar så får jag väl få det att fungera.. byta tändning är ju inte så svårt iaf. Men hoppas på att det ska fungera med det som sitter i.
Vad tror ni om det?
Bilen har stått still den senaste tiden.. i väntan på pengar för att fixa koppling.
Under tiden har jag haft lite funderingar ang. byte till annat sprut.
Och kanske lite Andninghjälp.
Började väl med att ja hitta en 530 topp som ska planas, som nu är småportad. Dock utan spidarhålen i toppen som min som jag har nu har.
Så då funderade jag hurfan jag skulle göra med spridarna när jag bytt topp.. då kom jag på att man kanske ska byta sprut medans man ändå håller på?
Då kom ju såklart lh2.4 upp i huvudet direkt, men efter lite efterforskningar så är det mycket mer jobb än att byta till lh2.2..
Och lh2.2 härvor har jag liggandes, samt insug och allt annat som behövs.
Men då kommer nästa problem, tändningen. Det jag försöker få reda på nu är om den brytarlösa tändningen som sitter i nu funkar ihop med lh2.2 ?
Tror det kallas EZK- nånting..
Är det någon som vet om detta fungerar?
Och om det fungerar, så kan det hända att det åker på en turbo.
Som tätt följt av ett 2,5" system. Som ändå har varit en plan om det inte kommer i nån turbo.. då blir det ett extraktorgrenrör istället

Och om det inte fungerar så får jag väl få det att fungera.. byta tändning är ju inte så svårt iaf. Men hoppas på att det ska fungera med det som sitter i.
Vad tror ni om det?
Garaget.org/st0hl
Orginal är för gubbjävlar!
Orginal är för gubbjävlar!